Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHandhållna maskiner

Stiga SP372 motorsåg, Klipp eller kass?

19 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera handhållna maskiner här

Skru'are (trådstartaren)

#16 » 17:03:29, 27-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

"Tung och svag" låter ìnte bra (snarare som en beskrivning av mig nu :sad: )
Även om det inte handlar om någon omfattande användning alls, så är jag allergisk mot halvdana hobbyvertyg; med en bakgrund som hantverkare.
Står du oemotsagd av någon praktisk person här, eller helst också ägare, så är den nog sänkt med de argumenten. Trots 999 SEK. "För bra för att vara sant. "
Skru'are
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:01, 20-07-2015
Sverige
Maskintyp: Traktor



Galne

#17 » 17:56:15, 27-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skru'are skrev:"Tung och svag" låter ìnte bra (snarare som en beskrivning av mig nu :sad: )
Även om det inte handlar om någon omfattande användning alls, så är jag allergisk mot halvdana hobbyvertyg; med en bakgrund som hantverkare.
Står du oemotsagd av någon praktisk person här, eller helst också ägare, så är den nog sänkt med de argumenten. Trots 999 SEK. "För bra för att vara sant. "


De brukar ha bra pris på en Jonsered 2253 på Jula, 5499kr nu och det är samma maskin som Husqvarnas 550xp sägs det. Och HQn är en bra maskin, har en själv.


Glad maskinist!
Användarvisningsbild
Galne
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:00:49, 05-12-2012
Ort: Karlskrona/Rödeby
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 320 Buster, Grålle,
MTD1236, Klippo Excellent,
Husqvarna 242XPG 550XPG 345FR, Stiga SB40, Stihl FS38 BR700

EE

#18 » 20:05:27, 27-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skru'are skrev:"Tung och svag" låter ìnte bra (snarare som en beskrivning av mig nu :sad: )
Även om det inte handlar om någon omfattande användning alls, så är jag allergisk mot halvdana hobbyvertyg; med en bakgrund som hantverkare.
Står du oemotsagd av någon praktisk person här, eller helst också ägare, så är den nog sänkt med de argumenten. Trots 999 SEK. "För bra för att vara sant. "

Den sågen är att kategorisera som en hobbysåg och med tanke på din allergi enligt ovan bör du undvika köp!
EE
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:06:03, 28-03-2009
Ort: Västernorrland
Maskintyp: Ej angivet

LINGRÄVARE

#19 » 12:59:32, 07-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sthil 211 har hjälpstartfjäder kallas easy start bra såg lätt men duger till lite större trän.
Åk in till en firma som säljer Sthil och prov dra en sådan.

1 person gillar det här inlägget.
LINGRÄVARE
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:33:54, 07-12-2014


Återgå till Handhållna maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se