Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

calzoni mra 400d

15 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hydraulik i allmänhet här

ghaven (trådstartaren)

#1 » 22:06:52, 27-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en hydraulikk motor av typen calzoni mra 400d og lurer på hvordan jeg får timing riktig eller hvor det finns en monterings beskrivelse av rotary valve. Motor er svak og utfra størrelse burde den kunne flytte fjell. Finner ikke noe feil på stempler så da må det vel være noe med ventilen som lekker. Råd mottaes gjerne angående denne motor. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren



AN

#2 » 15:15:53, 28-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad sitter den på?
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige

ghaven (trådstartaren)

#3 » 23:50:02, 28-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Motoren sitter i toppen av armen på en borrerigg for å heise opp borret, og mener den har 60 mm aksel ut så jeg regner med den trekker bra om den hadde vært i orden. Diskuterte problemet med en bekjent og han sa at de var som regel feilfrie og gikk lenge. Men det kunne være noe med lekk i brems eller bremseventil, som kunne føre til lavere trykk til drivstempler. Men største problemet er at jeg ikke finner noe dele tegning og det blir mange bokser og mye merking av deler når jeg skal plukke og prøve å få den sammen uten noe veiledning i form av ei tegning. Men det går vell på et vis selv om jeg aldri har sett en slik motor før
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

AN

#4 » 00:02:59, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hört med Parker?
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige

ghaven (trådstartaren)

#5 » 06:09:01, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har i første omgang sett om det var noe som lå åpent på nett, men prøver å finne calzoni eller så prøver jeg parker om du mener de er like men begynte på onssdag og skulle helst hatt gang på den før mandag. Alt er som vanlig folk tror en kan trylle. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

Jac

#6 » 08:04:02, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

ghaven (trådstartaren)

#7 » 11:34:03, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den ene siden har ikke mra og den andre har jeg tatt noen kopier fra men rotry valven var ikke som det sto i tegning på motor. Så her lurer jeg på om noen har satt på noe fra en annen eller eldre motor da det avviker litt fra tegning på sidene jeg har fått tips om men takk for hjelp jeg funderer videre med god hjelp av nevnte tegning
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

Jac

#8 » 15:08:54, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur säker är du på att motorn är dålig? Vad är symptomen?
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

ghaven (trådstartaren)

#9 » 17:22:21, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei den løfter mye dårligere altså seinere og ikke så lang borstreng som orginal motor med samme volum og trykk. Orginal motor fikk en skade på senter aksel. Ene ende av stempel glir mot en eksenter stål mot stål og er hult dermed gikk stempel trykk i hus og det sprakk. En reserve motor har ligget noen år på lager og det er den det er snakk om. Alle deler er veldig glatte og fine og det er minimalt med deler og tetninger som kan feile. Tror gjerne på han som sa til meg at de motorene pleier å gå lenge og er driftsikre. Motoren har en lamellbrems på aksel og en ventil som muligens styrer trykk til denne. Bremse trykk taes fra samme port som gir trykk til motor så det kan være noe der men ikke kommet så langt . Sier motor om hele pakka, både brems og ventil og stempelmotor. Kan være at du er inne på noe og at selve stempelmotor er bra og at feil ligger i bremse ventil som en kompis mente var omtrent eneste mulighet hvis motoren gikk og ingen skade var å finne på ståldelene eller stempel pakning
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

Jac

#10 » 18:03:09, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo, det brukar vara en sekvensventil till bromsen som ser til att den inte går för den ska gå av.
Hur är det med pump? En pump kan förlora massor av flöde vid högt tryck på grund av inre läckage men ändå klara att ge fullt tryck vid lägre flöde. Nästan ända sättet att mäta upp det är med en flödesmätare.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

ghaven (trådstartaren)

#11 » 23:13:26, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har ikke målt noe på pumpe men den ble brukt på begge motorer og var tydelig forskjell i kraft på gammel og ny og turtall var likt. Lurer på hvor mye kraft en vil miste om brems ligger på hele tiden. Det var kraftige fjærer med inner fjærer også og sto tett rundt hele flensen har ikke telt men sikkert bortimot 30 til sammen med inner fjærer og fem seks lameller. Burde nok bremse en del om ikke hydraulikken virker og løser ut fjærspennet. Var kanskje noe å tenke på om en kan prøve motor uten lameller eller sette trykk rett på brems for å være sikker på at den ikke står på. Har jo litt å begynne på nå og prøve en og en ting så finner en vel noe som ikke stemmer til slutt. Men selve stempelmotor finner jeg ingen ting som jeg er i tvil om engang må ligge i noe annet ,blir nok til å demontere brems og fingranske den først bare for å utelukke den som feil

1 person gillar det här inlägget.
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

AN

#12 » 19:50:16, 03-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hittade du något fel?
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige

ghaven (trådstartaren)

#13 » 22:22:50, 18-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei. Nei jeg fant ingen feil. Alt ble demontert vasket og inspisert oljet og satt sammen. Var en oring i brems som muligens kan ha lekket men tror den var i orden men ble byttet for sikkerhets skyld. Har ingen forklaring på hva som har skjedd eller har vært feil, men motor er montert og virker som den skal. Har kun en mistanke om at det har vært noe som har fått brems til å henge og gjort at den var svak på en bevegelse. Men jeg kan ikke si sikkert hva som har endret seg siden den virker nå. Og sånne reperasjoner iriterer meg grenseløst da jeg liker å vite hvorfor noe blir i orden. Nå er jeg egentlig like langt om en slik motor kommer på benken en gang i fremtiden. Men takk for ideer og forslag, lett å spore av eller overse noe når jeg holder på og ikke finner noe årsak. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

Jac

#14 » 00:17:09, 19-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du vet ju hur en frisk motor ser ut invändigt nu, bra referens till nästa gång.
Om du har hydraulikschema på hela maskinen så hade det varit intressant, ibland kan man finna ting där.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

ghaven (trådstartaren)

#15 » 13:13:43, 19-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei. Nei jeg har ikke noe skjema på resten av maskinen. En kompis som driver borring og sprengning eier riggen og det er en tamrock uten at jeg husker nummeret, men ganske stor og er innleid på ny e 39 gjennom sør Norge. Ganske artig når så store prosjekter kommer til mitt lille hobby krypinn langt ute på landsbygda for reperasjon. Spesielt når egen mekaniker ga opp. Men jeg skjønte jo heller ikke hva som var feil, men han er i hvert fall fornøyd nå siden den virker uten at noen kan si hvorfor . Eneste logiske jeg kan anta er at noe gjorde at brems hadde satt seg fast, da den hadde ligget på lager i mange år som reserve og skulle være ubrukt. Tipsene her på forumet gjorde atter en gang at jeg kunne se i nriktig retning og komme nogenlunde i havn med en type motor jeg ikke har vært borte i før Hilsen ghaven og takk for all hjelp

1 person gillar det här inlägget.
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren


Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: AN och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se