Hur går du tillväga som då du luftar?dc_lindberg skrev:Då har jag gjort sista "testen" - dvs återmonterade de gamla bromsklossarna.
...samma resultat som med de nya... o i tjocklek skiljer de sig ca 1/10mm...
När jag drar in bromshantaget är det svampigt = luft i systemet
Håller jag bromshandtaget inne så sjunker det ytterst sakta med tiden. Släpper jag efter lite på trycket "pumpar" så får jag in hantaget till styret; oavsett om jag har hårdhetsläge 1,2,3 eller 4 (finns en ställ skruv på bromshantaget). = otät huvudbromscylinder
Då reagerade jag -rätt- sist jag körde moppen; det kändes som om bromsar låg på; känslan av att bromsas när jag frikopplade - det där "flytet" "rullet" liksom bara fanns inte där... Tänkte, ja ja - motvind...
Nu har jag haft just detta problem med alla mina BMW mopeder... dvs Brembo bromssystem. På min Suzuki gs850gn så honade jag huvudcylindern, ny kolv med nya packningar = problem löst. Kawan minns jag inte hur jag gjorde med, men det fanns -inga- broms problem med den heller.
Japan = + 2
Tyskland = - 5 (vara av en nu i 27 år...)
Tycker det säger något om Brembo!...
dc_lindberg skrev:Då har jag gjort sista "testen" - dvs återmonterade de gamla bromsklossarna.
...samma resultat som med de nya... o i tjocklek skiljer de sig ca 1/10mm...
När jag drar in bromshandtaget är det svampigt = luft i systemet
Håller jag bromshandtaget inne så sjunker det ytterst sakta med tiden. Släpper jag efter lite på trycket "pumpar" så får jag in hantaget till styret; oavsett om jag har hårdhetsläge 1,2,3 eller 4 (finns en ställ skruv på bromshandtaget). = otät huvudbromscylinder
Då reagerade jag -rätt- sist jag körde moppen; det kändes som om bromsar låg på; känslan av att bromsas när jag frikopplade - det där "flytet" "rullet" liksom bara fanns inte där... Tänkte, ja ja - motvind...
Nu har jag haft just detta problem med alla mina BMW mopeder... dvs Brembo bromssystem. På min Suzuki gs850gn så honade jag huvudcylindern, ny kolv med nya packningar = problem löst. Kawan minns jag inte hur jag gjorde med, men det fanns -inga- broms problem med den heller.
Japan = + 2
Tyskland = - 5 (vara av en nu i 27 år...)
Tycker det säger något om Brembo!...
Stefan1972 skrev:Fast vatten i bromsvätskan har absolut ingenting med kärvande bromsok att göra. Man ser nästan aldrig nån märkbar rost inne i bromsok.
dc_lindberg skrev:Då har jag gjort sista "testen" - dvs återmonterade de gamla bromsklossarna.
...samma resultat som med de nya... o i tjocklek skiljer de sig ca 1/10mm...
När jag drar in bromshantaget är det svampigt = luft i systemet
Håller jag bromshandtaget inne så sjunker det ytterst sakta med tiden. Släpper jag efter lite på trycket "pumpar" så får jag in hantaget till styret; oavsett om jag har hårdhetsläge 1,2,3 eller 4 (finns en ställ skruv på bromshantaget). = otät huvudbromscylinder
Då reagerade jag -rätt- sist jag körde moppen; det kändes som om bromsar låg på; känslan av att bromsas när jag frikopplade - det där "flytet" "rullet" liksom bara fanns inte där... Tänkte, ja ja - motvind...
Nu har jag haft just detta problem med alla mina BMW mopeder... dvs Brembo bromssystem. På min Suzuki gs850gn så honade jag huvudcylindern, ny kolv med nya packningar = problem löst. Kawan minns jag inte hur jag gjorde med, men det fanns -inga- broms problem med den heller.
Japan = + 2
Tyskland = - 5 (vara av en nu i 27 år...)
Tycker det säger något om Brembo!...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster