Av någon anledning har konstruktörerna av Deutz BF 4M 1012 E valt att täcka insprutarna med ventilkåpan vilket gör att jag inte kan se var det läcker. Är det förskruvningen mellan dieselröret och insprutaren eller är det insprutaren. Jag har haft loss ventilkåpan och bytt alla returslangar då jag var övertygad om att de var orsaken.
Hur skulle ni gå tillväga för att hitta och åtgärda läckaget?
• Provstarta utan ventilkåpan kan man väl inte göra
• Tror inte att det går att komma in med en inspektionskamera
• Byta både dieselrör och insprutare. Får man loss insprutaren utan special verktyg? Borde gå att göra en egen avdragare om man vet gängan på spridaren. Någon som vet? Eller säger er erfarenhet att spridaren aldrig brukar läcka.
• Eftersom jag dumt nog var så säker på att det var returslangarna som läckte så kände jag inte ens på om dieselröret var ordentligt draget.
Hur skulle ni gå tillväga för att reducera antalet gånger jag behöver demontera ventilkåpan?
Hade tänkt ladda upp några bilder men lyckades tyvärr inte. Får försöka senare