Jag har en trådlös återkoppling på min pump, men den använde jag inte då den inte var nödvändig. En vanlig N-mos effekttransistor duger gott till att driva spolen/spolarna, jag har för mig att det inte var någon
ström att tala om. Det var någonting med vevaxelgivaren som gjorde att jag inte valde den, har för mig det är pulsluckor för att identifiera vevaxelläget som den sen jämför med nållyftet på jag tror tredje spridaren. Det skulle ju i och för sig gå att bygga in i Arduinon men frågan är om det behövs.
Det sitter en elspole som strömsätts när motorn går, den drar väldigt lite ström och kan anslutas direkt på tändning on. Den är bra att kunna bryta separat om motorn får för sig att rusa och det kan den verkligen... Min PD-diesel kan i princip inte få ett sånt fel om den nu inte börjar gå på
olja eller diesel direkt i insugsröret. Nu var det faktiskt 18 år sedan jag grejade med denna TDI-motorn sist så jag kan minnas fel lite här och var.