En stor dag idag! Äntligen är allt monterat.
Axel, lager,
drivhjul och kedja. Tvivlade ibland på att det skulle gå i hamn.
Jag tror även jag upptäckt varför jag med flera andra haft
olja rinna ur när man tagit av locket till kedjerummet. Upptäckte idag att det fattades en
bult i lagerhuset till det främre drevet. Se bilden där jag ringat in den nya bulten med
röd ring. Det bulthålet sitter i samma höjd som påfyllningshålet till växellådan vilket borde innebära att det kan spilla över olja från
växellåda till utrymmet med kedjan. När jag blåste rent i hålet rann det nämligen tillbaka ren flytande olja. Bara en teori.
En gammal bild som referens hur eländet såg ut när jag fick hem den
Till helgen räknar jag med att bomma igen kedjeutrymmet, justera bromsarnas ställskruvar och bomma igen även där och till sist kränga på bandet.
Vem vet, det kanske till och med blir ett grävtag.