Jajamen!
Man ser att Bobcat tagit info och en del bilder från just denna manual, tack!
Det är alltså typen med "Manual Displacement control".Idag fortsatte detta (just nu ganska tröttsamma) äventyr.
Kontrollerade resterande ventiler i blocken på motorerna, utan anmärkning.
För att de efter 50 år syns att de använts, kan det vara tillräckligt för beskrivet fel?
Hade loss bogseringsventilerna, som förresten går i en
krets från blocken på motorerna:
De verkar helt fina, utan anmärkning.
Konstruktionen är ju hur simpel som helst.
Gav mig sedan på "Charge Check Valves".
Det sitter två stycken innanför laddpumparna:
Trodde jag äntligen hittat något som är fel då en av de första två jag tog ut, inte tätar helt.
"Knoppen" på den är lite lös, vilket gör att fjädern inte har samma spänst.
Film:
https://photos.app.goo.gl/KpucHCqVUyBx7AGr6Skakar jag på den, hör jag att något är löst och blåser jag igenom, läcker den.
Super, tänkte jag, då ser det säkert ut lika på andra sida.
Nej, så roligt var det inte.
De andra tre är utan anmärkning.
Tänkte ändå att jag ser till att två fina sitter på samma sida, när jag sätter ihop det.
Som jag förstår det skulle detta ändå bara påverka ett håll, framåt eller bakåt.
Satte i alla fall ihop allt och testade, utan någon skillnad.
Nästa projekt är att mäta tryck.
I den fina manualen jag fick tipsat om, står det massa mätpunkter, tack Jac!
Ska börja med den i Bobcatboken.
Mitt kit för hydraulmätningar har inte den typen av kopplingar som jag behöver, så Swedol behöver besökas innan jag kommer vidare.
Liiite trött på maskinen just nu.