MN skrev:wille: Du som är polare med Jay kan ju be honom ge mig sina andra fordon så han kan koncentrera sig på ångbilarna. För övrigt snackar du faktiskt ren dynga: EN fyrtaktsmotor tänder vartannat varv. Bör man ha koll på som blivande bilmek. Sedan med en roterande vevaxel så har du inte konstant 3000 Nm under hela "arbetstakten" även om du håller fullt ångtryck mellan TDC och BDC. Kolla hur mycket verklig hävarm du har på veven under det halva varvet.
MN skrev:wille: Du som är polare med Jay kan ju be honom ge mig sina andra fordon så han kan koncentrera sig på ångbilarna. För övrigt snackar du faktiskt ren dynga: EN fyrtaktsmotor tänder vartannat varv. Bör man ha koll på som blivande bilmek. Sedan med en roterande vevaxel så har du inte konstant 3000 Nm under hela "arbetstakten" även om du håller fullt ångtryck mellan TDC och BDC. Kolla hur mycket verklig hävarm du har på veven under det halva varvet.
wille_89_ skrev:Hursomehlst. Hur ska jag få till min 1:1 utväxling till hjulen när diffen växlar ner kronhjulet 4 gånger? finns de något kron hjul som är 4 gånger så stort som kronhjulet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster