Var till affärn idag då stod en Chrom vicke å föraren rotade under motorhuven , att någon lyckats hålla liv i sån där bil de försvann bara de regnade förr
Enligt manualen styr den tydligen bägge Hursom, har rivit bort allt som är i vägen för att jag ska kunna kartlägga VAR alla vakuumslangar tar vägen. Men de blir på torsdag EM.
Pga enstaka uppehåll i snöfallet fick jag ta till extraordinära åtgärder i fredstid Tyvärr kom int stora parasollet me på bild men snöa gjorde de
Trångt är det....
Tar me litt hastiga bilder på hur den dära ventilmojen ser ut inuti
Hålet där mejseln är innehåller en liten gummiplutt som är fjädrande. Tätar mot pipen som sticker fram i det gråa locket.
Enkort sejour i motorrummet på "Lule" gav en fungerande ventil och möjligheten att kartlägga vars alla vakuumledningar tar vägen. Den ventilen jag bråkat med är till turbon men det sitter en till ventil på ett annat eländigt ställe och den sköter EGR-ventilen. Montering I Conny Den Vite sker i dag. Nu hoppas jag att de e slut på tramset så jag int behöver flytta fram besiktningen igen!
NU ere vakumm överallt där vakumm ska vara, utom i knoppen för där ere högtryck Alla slangar va ganska ruttna så dom är utbytta mot nytt Dock kvarstår ett fel som gör att int lampan slocknar så jag drog til KAn-elbarnet o läste/släckte koder. Den som int gick att släcka var 0530 som indikerar trassel med trycksensor i AC-systemet. Men de tar jag hand om sen. Besiktning av Conny den Vite på måndag
Måste delge Maskinister ett litet skott i foten ang. detta med vakuum o annat
Att översynen av systemet behövdes är konstaterat. Massor av småfel som nu rättats till
MEN, att pumpen gav så sviktande vakuum (enligt mätare som fladdrade som kolibrivingar) var en gåta jag funderade och funderade Kunde pumpen vara felaktig? Den tittade jag igenom och rengjorde från snafs o söppel. Men så kom jag ihåg en slanganslutning hade jag tydligen glömt att dra åt, vilket jag fick göra på plats mye trångt va de att komma åt SÅ, kan det vara där det läcker Sagt o gjort, skruvade bort bägge anslutningarna som ska ge vakuum, upptäckte att en kopparbricka till ena anslutningen inte var så vacker så på ren misstanke ersatte jag den Den andra anslutningen examinerades och då slanganslutningen är "tvådelad" började jag med att kolla kopparringen, som i detta fallet var av aluminium Den var acceptabel Så tog jag mig före att skruva isär kopplingen
Emellan delarna fanns en liten mystisk mjuk sak några sekunder grunnade jag på va de kunde vara men så gick det upp ett Liljeholmens 3,5watt När jag demonterade pumpen inför att generatorn skulle till EL-Pira så pluggade jag alla utgångar, totalt 4 stycken, väldigt seriöst på min ära, den senare kanske fick en törn o nått skrapmärke nu Say no more, nudgenudge,