Tack.
Det tråkiga med packningen är ju att det blir mycket rester kvar på tätningsytorna.
Kopparpackningen lämnar ju inga spår efter sej.
Något tips på något medel man kan använda för att förenkla rengörningen?
Har i ibland använt mej av CRCs
gasket remover, men flaskan är slut så jag har inte testat om den är bra på just denna packning.
Men den är
iaf lite geleaktig, och det kanske är bra för att binda ev asbets-damm?
Lite allmönt verkar det ju finnas en hel del asbets i gamla fordon. Hur är de med riskerna så länge man inte slipar i det?
Både kopplingar och bromsar är ju oftast iaf torra, och varken sprängkpåor eller bromstrummor är ju helt täta. Teoretiskt sett kan de väl leta sej in damm i hytter under drift?
Vid kopplingsbyten och bromsbyten, bromsjustering, är man ju också lite utsatt.
PTO kopplingar ligger väl i
olja, så då binds det väl upp. Sedan packningar, och säkert i olika värmeskydd. Många ställen där man inte tänker på det.
Man ser inte så mycket om detta i maskinforum, och maskingrupper, men visas en eternitplatta på bild i någon byggnadsvårdsgrupp haglar förmaningarna in.