Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

LM640 med glappande styrning.

33 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

magirus

#31 » 21:41:43, 15-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

:thummar:
magirus
 



Wettex

#32 » 16:06:44, 18-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Snyggt! Bra läsning precis när man plockat ner sin egen styrcylinder! Hade också fjäderbricksallad så det blir att beställa hem lite brickor. Dum fråga kanske, men hur lyckades du lossa/spänna själva kulbulten när kuldelen fortfarande sitter i styrcylindern? Kommer man åt att hålla någonstands? För mig snurrade bara kulan runt så jag fick skruva lös i ändarna först.
Wettex
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:19:49, 06-08-2017
Ort: Umeå
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM 640 -68

Tomas Isaksson (trådstartaren)

#33 » 22:36:53, 18-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Wettex skrev:Snyggt! Bra läsning precis när man plockat ner sin egen styrcylinder! Hade också fjäderbricksallad så det blir att beställa hem lite brickor. Dum fråga kanske, men hur lyckades du lossa/spänna själva kulbulten när kuldelen fortfarande sitter i styrcylindern? Kommer man åt att hålla någonstands? För mig snurrade bara kulan runt så jag fick skruva lös i ändarna först.
Hej. Tackar. Jo jag använde tryckluft mutterknackarn m hylsa. Den som satt i leden som är fäst i chassiet ville slira men lyckades med mutterknackarn. Sedan rengjorde jag de koniska hålen samt körde lite med ett honingsverktyg för bromsok så det blev rent strävt men inte mer.

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk


Obs! Lossade bara med mutterknackare, åtdragning med u-ring nyckel. Behövde ej hålla emot.
Tomas Isaksson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:40:44, 14-03-2007
Ort: Norrbotten
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 25, Volvo BM 640, Fiat 780DT, L90B, Case, Danline m.m.


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se