Kul att höra att den hoppade igång. 0.2 grader är lite väl lågt då kylpaketet antagligen håller lägre
temperatur och det finns risk för frysning av kondensen som bildas. (Tänk utedelen på en luftvärmepump) det är i sig inte så farligt men kan vara förvirrande om man inte vet vad det beror på.
Kortare sträckor brukar inte vara något problem (typ upp till 30 min). Men kör man långfärder så kan paketet bli helt ihopklampat och det kan tillochmed komma in snöflingor i bilen. När hela paketet är ihopfryset så kommer ingen ventilationsluft in alls genom spjällen (och du blir således utan kyla). För att sedan funka när bilen fått vila någon timme. Om du får sådana problem så får du helt enkelt vila acn genom att manuellt slå av kompressorn på ac knappen några minuter om du hör att kupefläkten får jobba hårdare för att göra en "manuell avfrostning", så länge
luft passerar genom paketet så tinar det ju snabbt av den varma uteluften.
Ironiskt nog så kan den för höga kylan bero på för lite köldmedium. Men det är alltid bättre med för lite än för mycket köldmedium, särskild när du inte har mätare för högtrycksporten. Så kör vidare som det är och se hur det funkar. Och köp gärna ett manometerställ om du får intresse för ac system. Kostar typ 500 på ebay/wish. Och det finns många ac filmer på youtube om du vill fördjupa dig. Samt att haynes har en ac handbok (finns på deras officiella hemsida).