Nja, grejen är att den ser fräschare ut än vad den är..
Jag kände mig tvungen att få på färg på alla svetsar, och det där var den enda färgen jag hade tillräckligt av för att täcka i samma kulör..
Den där vagnen är totalt sönderrostad inuti alla balkar..
Jag använde bara stål som jag hade liggandes hemma av udda dimensioner, och skarvade ihop så att det blev någorlunda stabilt åtminstone över axeln..
Om jag får behålla den så blir det ett helt nytt flak på den när ekonomin tillåter, då det där verkligen inte är nåt att bygga på..
Jag brydde mig inte ens om att slipa bort ytrosten som var på den, eller ens tvätta av den innan jag målade den..
Jag tappade lusten på att vara seriös när jag tog blåsmunstycket från kompressorn och skulle blåsa bort dammet från den innan jag började måla den, då blåste jag på en av dom fräschare tvärbalkarna som jag valde att inte byta ut..
Det var ju dumt gjort, för då blev det ett stort rosthål där!
Satt dit en bit maskeringstejp som jag sedan ytbehandlade med BM-gul!
Jag har fokuserat på att förstärka den mitt över axeln, för jag kommer bara att använda vagnen för att hämta pelletspallar i Hammerdal, och dom lastar man ju ändå mitt för axeln..
Jag får se om lusten infinner sig till att ens engagera mig att koppla in bromsarna, men som det känns nu så blir det nog bara våfflans belägg som får jobba..
Om det blir nytt flak så är det trots allt bara 4 bultar som ska lossas..