Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Case 5120 maxxum

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Elde76 (trådstartaren)

#1 » 22:00:46, 26-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tröttsamt problem som vägrar lösa sig eller hittas.
Plötsligt och när som helst så tappar den drivningen. Aldrig när den är i rull utan bara när jag ändrar färdriktning på spaken. Jag har bytt alla solenoider och tryckgivarebatteri sidan samt de under stolen.
Det jag har märkt på sistone ör att när den tappar drivningen och man trampar ner kopplingen så hörs ett vinande ljud baktill på traktorn, typ längst bak vid uttag mm. Filter är bytt och oljenivå korrekt.
Vad kan det vara? Sitter det någon magnetventil där?
Startar jag om traktorn eller byter växel så släpper oftast problemet.
Elde76
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:37:07, 17-02-2019
Ort: Älvkarleby
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case ih 5120



MrKekko

#2 » 18:22:25, 21-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Hade problem med min 5140 att den slutade driva när den blev varm. Så länge man inte rörde fram/back spaken så gick det bra. Bytte fram & backsoleoniderna ( nr 4 på bilden) men det blev inte bättre. Bytte sedan nr 15 och den har fungerat sedan dess. Nu vet jag inte vilket ventilbord du har men detta är det som sitter "under stolen". Tror det finns några olika modeller.


Bild


Har något minne av att när den slutade driva och man la in fram eller back och lägsta växeln och varvade det som gick kunde man få den att röra på sig väldigt sakta. Gjorde ett test innan jag bytte och kopplade ur nr 15 och då fick jag samma symtom. På min sitter det två soleonider där nr 15 sitter. Ena är till diffen tror jag. Jag skiftade ventiler och körde så medans jag väntade på den nya.

/Magnus

1 person gillar det här inlägget.
MrKekko
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:12:00, 07-12-2009
Ort: Robertsfors, Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: BM4200, Case-IH 5140, EC25, Valmet 500, T22


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se