Jag har kört Ferguson 26/ Sampo 2065 sedan 2009. Hade Volvo Bm S1000, S950 och Claas Dominator 56, och 58 innan.
Största fördelen är att Sampo är otroligt lätta att göra rent och tömma vid grödbyte.
Sampo är lättmeckade, och helt och hållet uppbyggda av standardkomponenter, och har du tillgång till
svarv och svets, så finns det inte många delar som du kan tillverka själv.
Överlag är nog materialvalet i klenaste laget.
Det största(dyraste) haveriet jag haft är på cylindervariatorn, har fixat lite själv där, dom första åren klarade jag mej med att byta kilarna och smörja ofta, nu fick jag byta den ändå, som tur va hade inte skräpet gått ner sig helt, så det gick att svava en ny
bussning och öka upp kilspåren till 16 mm.
Men i det stora hela, både Sampo 2000 och 3000 är prisvärda och enkla träskor. Dessutom har
bom jättebra support och Salar nån form av Svenska.