Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Ford 3000 hydraulikk

5 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

pua (trådstartaren)

#1 » 11:36:54, 23-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei.

Hydraulikk problem på en Ford 3000 -74 modell. ca 2500 timer.

Posisjonskontrollen virker dårlig: Det skjer ikke noe før kontrollhendel (quadrant) er ca 4 cm fra øverste stopp. Da begynner den å løfte. Den løfter helt i topp, og fort, men er ikke testet med mer vekt en en tom Klettskuffe.

Samme symptom på ekstern sylinder.

Konsekvensen blir at hydraulikken blir vanskelig å regulere i og med at alt må gjøres innenfor et veldig kort område på hendelen. På bildet vises hendel i nøytral posisjon, litt høgere og den løfter, litt lavere og den senker.

Alle innspill mottas med takk.

mvh
Per Ulrik Arntsen
Bild
pua
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 08:38:06, 04-07-2014
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Modigs svarv 190



jcb3cx

#2 » 22:49:22, 25-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Høres ut som hydraulikken står på draft dvs dybdekontroll med impulser(trykk/strekk) fra toppstagets innfesting .Det er et lite håndtak på traktorkroppen innenfor hydraulspaken.
Hvis den peker framover er den på dybdekontroll, peker den oppover er det posisjonskontroll som du savner. Jeg tror det er meningen at den skal stå framover (dybdekontroll) når
du bruker tipputtaket, altså utvendig sylinder.
jcb3cx
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:55:27, 16-09-2010
Ort: Melhus
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford traktorer, Jcb traktorgraver ,
kobelco sk10

pua (trådstartaren)

#3 » 19:20:21, 26-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enig, det virker slik, men det er nesten det samme hvilken posisjon den står i. For det mest har jeg testa med spaken i posisjons modus, men også med spaken i dybde modus, men det er nesten ikke forskjell.

I hht brukerhåndboka er det mening at spaken skal stå i dybdemodus når en bruker ekstern sylinder, det har du rett i. Men det er ikke noen merkbar forskjell.

Takk for innspill!

/pua
pua
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 08:38:06, 04-07-2014
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Modigs svarv 190

pua (trådstartaren)

#4 » 17:19:32, 06-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallo

Nå har jeg tatt av hydraulikklokket. Bildene viser hva jeg hittil har funnet:

1: Denne stiften følger løftearmen, og jeg forstår denne kjenner på løftearmenes stilling og manipulerer reguleringsventilen. Tappen er slipt flat på den ene siden. En løsning er, etter hva jeg har lest, å ta den ut og vri den 90 grader og sette den tilbake.


2: Det er et dypt spor i kammen (på høyeste sted) som sitter på kontrollspaken for hydraulikken. Det jeg forstår, manipulerer denne kammen flytkontrollventilen. Et tilsvarende mønster sees i tappen som av kammen skyver på. Jeg tror løsningen er å sveise kammen, og slipe den tilbake til (et sted nær) riktig profil.


Spørsmål:

Kan disse feilen forårsake symptomene jeg beskrev?

Er det noe annet å se etter når jeg er inni der?

Takk
Bild
Bild
pua
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 08:38:06, 04-07-2014
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Modigs svarv 190

jcb3cx

#5 » 21:04:39, 06-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Når hydraullokket er løftet av ,må du ihvertfall rengjøre sugefilter av metall og bytte ut returfilter av papp , så fylle på ny olje.
jcb3cx
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:55:27, 16-09-2010
Ort: Melhus
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford traktorer, Jcb traktorgraver ,
kobelco sk10


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Sten87 och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se