Trycket håller så länge jag inte snurrar på framhjulet; men med tiden tappas det i alla fall...
Jag har troligtvis K75 huvudbromscylinder. Föredrar den lite grövre kolven som ger bättre finlir men kräver mer kraft för att bromsa hårt med.
Finns 2 olika dimensioner att välja mellan (kommer inte ihåg mm - men den uppgifter kommer).
Det som sker inne i huvudbromscylindern är att den "skummar" vätskan. Detta betyder att en packning är paj. Det var ett relativt vanligt fel på 80:talet... men den här cylinder är från sen 90:tal...
Ja. Luften är ur systemet. Oken - nyper; duktigt bra! Deras sätt att arbeta på har jag inte fått vara med om tidigare på mina 2-ventilare. De beter sig helt korrekt; men de dras inte tillbaka fullt så mkt som de borde... detta skulle kunna tolkas som luft, men med den -stumhet- som vätskepelaren förmedlar, så finns där absolut ingen luft kvar!
När allt lirar så knuffar skivorna tillbaka kolvarna lite extra - har inte varit något problem tidigare, o då ska det inte vara det nu heller.
Självklart (!) så finns det nu skäl att kontrollera shimsen. Är det de, eller bromsskivorna som orsakar skevheten?... BMW's skivor var ökända för att slå sig! Sitter Motorworks gjutna flytande bromsskivor på sommarfäljen; samma bett blöta som torra BMW's rf ventilerade är "ABS" !...
Själv har jag aldrig drabbats av detta fel tidigare. Det har alltid varit de yttre tätningarna som gett vika.
Bilder kommer på skrotet, med tiden