Petterson, jag har nog tänkt samma sak om den gamla Nordstenen, att den kan vara bra att ha om det skulle bli nåt småpill i ett otillgängligt hörn nånstans, och den tar varken så mycket plats eller inbringar så mycket vid en försäljning heller, så den blir nog kvar här.
Ett av mina starkaste minnen från vattenfrillans maskiner var att de hade 1250-hjul på tröskan (eller minns jag helt fel nu?
), det har jag inte sett någon annanstans någon gång.
Fördelen med 2 skär fram och 5 bak skulle väl vara att man kan låta bli att sänka ner den fram vid eventuella kilar och andra krångligheter med korta drag. Men bortsett från trafiksäkerheten, för oss som inte bor precis jämte stan och till och med har traktorparkeringar vid förskolorna, så hur blir plöjningsresultatet med frontplog? Förutsatt att man åtminstone är normalbegåvad på att ställa in plogen då förstås?
e_pettersson skrev:Buren 7a eller 6a med hydrauliskt stödhjul.
Vad ansåg ungdomarna?
Innebär det att man kan sänka ner bakänden för sig som på en delburen
plog så att isättningen blir mycket kortare och mindre taggig än för en vanlig buren plog?
Jag har sett denna annons och funderat på den ett par gånger nu:
Jämfört med andra 818 och 820 så känns den rätt så prisvärd, men å andra sidan är det nog att be om problem att köpa något med så många timmar på mätaren. Jag har ju provat det några gånger (gamla Fendt 311an och en Case 5140) och inte blivit positivt överraskad någon av gångerna, snarare negativt överraskad båda gångerna.
Hur är det med GPS-inkoppling på dessa modeller Pettersson? Måste man sitta med rattmotor eller går det att få det på styrventilerna direkt på nåt sätt? Vad kör du för fabrikat på GPSen/erna?