Kul med el, jag klarar knappt av o läsa ett
elschema, än mindre förstå ett, men efter några år i bil/fordon så har jag lärt mig hur en fabrikskoppling och stammen till densamma brukar och kan se ut.
Jag har sanerat ut otaliga kg el ur bilar, en av höjdpunkterna var en Sierra cossy, var väl en två olika larm i den o gud vet vad, inget fungerade i allafall och börja felsöka under dom förhållandena var ju helt meningslöst, jag och bilägaren började klippa ur allt som inte var std, när det var gjort så tog jag fram lödkolven o krympslang, sen
kabel i std färger och vi började bygga upp kabelstammen igen, o se, allt fungerade i bilen efter det
Mitt råd är att ta ut allt o börja om, vill du ha eftermarknadscentrallåset kvar, återmontera det själv så du VET att du har rätt
ström i rätt kabel framöver och genom avsäkrade kablar från batteriet.
Lycka till
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.