Janson1 skrev:Eftersom man måste kunna lasta ner bakändan (drivhjulen) till 60% av bilens totala vikt så behövs barlastflaket enligt regelverket, sen att man egentligen kanske inte får belasta bakaxeln så mycket är en annan sak... Det är nåt sjukt med regelverket och dess nyttjande. I norra delen av Sverige är det ok att besiktiga utan en extra växellåda fast den går över 10 km/tim på lägsta växeln vid 2/3 av fullt varvtal men inte här. Hela systemet verkar godtyckligt??? Om man bygger en högtalarlåda med 8, 10 eller 12 tums högtalare så är det ytterst svårt att kunna komma in genom ett borttaget högtalarelement... Jag kan tänka mig att någon kommer att klara att komma igenom ett hål för en tolvtummare men där under blir nog omöjligt?
Janson1 skrev:Att köra omkring med 60% på drivhjulen blir en ytterst tung skapelse, jag tror inte ens bakaxeln håller i längden? Då är ju ett "besiktningsbarlastflak" mycket bättre, man behöver aldrig lasta ner det, bara bevisa att det går...
Janson1 skrev:Att köra omkring med 60% på drivhjulen blir en ytterst tung skapelse, jag tror inte ens bakaxeln håller i längden?
Användare som besöker denna kategori: 988, Ole.L och 9 gäster