Efter att nämnt blandningen då och då så kan det vara läge att följa ett skift där för att ge en insikt i hur det var att jobba där. Jag gjorde inte så väldigt många skift där, först tog jobbet som förmansersättare mer och mer tid, sedan vikarierade jag ju samanlagt flera år på driftkontoret på dagtid i olika roller och sedan var jag ju skiftförman på heltid.
Men under en tid var jag ändå en viktig resurs att skicka in i blandningen, skiftet hade ju två utbildade där förutom mig och ledigheter eller sjukdom kunde leda till brist på den befattningen som det tog lång tid att utbilda folk på. Enda befattningen som man måste klara skriftligt och muntligt prov på drift ingenjörens kontor för att bli godkänd att köra själv...
Men jag gick på första EM skiftet en dag där, avlämningen tog ju en liten stund. Reaktor ett gick på det torra systemet till en 90 tons silo, R 3 och R4 gick på det våta. En direkt utpackning till VB var igång via för tork 4 och sikt ett och transporter var igång till alla 6 linjers taktankar, linje 104 skulle ha kvalitetsbyte om ett par timmar.
Forts följer.