Det är väl det jag misstänkte att vakummförgasare och accpump inte hör ihop. Holley jag väl accpump och styrs av vakuum men då styr väl vakuumet öppningen av de två extra portarna så det blir ju inte riktigt samma sak.
Ska försöka buda hem ett par SU HS2 om dom inte blir allt för dyra, en SU är ju jäkligt snygg
Ljudet är ju faktiskt lätt brutalt, packade om dämparna nästa all dämpull var bortblåst bara lite kvar längst bak. Lite dovar blev kanske ljudet nu, eller så är det inbillning? .
Blev en test
sväng idag och jag lyckades ju precis komma efter en regnskur då jag skulle hem sista kilometrarna. Nu går färjan så då passade jag på att ta mig ut på vägen på andra sidan älven där man kan gasa på lite, just över 0.5 bar vid ca 7000 rpm, men nu då jag flyttat laddtrycksmätaren så märker jag att laddtrycket ändras ganska mycket efter hur mycket gas man håller i förhållandet till varvtalet. Hastighetsmätare levde ditt eget liv idag och slog mellan 80 och 140 km/h då jag låg på lite men kan tänka mig att jag har legat runt 120-130 km/h vid 7000 rpm, Tror att 400N toppar nånstans runt 160 km/h och jag har ju samma utväxling nu.
Hojen går egentligen nog bra nu för hur fort jag vill köra med den, är ju mer det ökade vridet jag gillar hos hojen nu. Hojen är ju nu körbar och man klara av att köra den utan att den motar på samma sätt som den gjort tidigare. Men helt klart föredrar jag Thruxtonen om det ska gå fortare, allt är ju som bara bättre på den.