Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseFöretag/Entreprenader

Ny startat företag

6 inlägg • Sida 1 av 1
Tillverkar du/ni tillbehör eller andra produkter för maskiner?
Har du eller jobbar du hos entreprenad? Välkomna att presentera företaget här!
Vår partner:
Bild

motornisse80 (trådstartaren)

#1 » 13:08:10, 18-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Jag har nyligen startat eget efter cirka 20 år i branchen med att sälja reservdelar och nu undrar jag hur ni som redan har företag och har haft det ett tag har marknadsfört företaget så att ni fått tag på kunder samt binda upp leverantörer.
Jag har haft svårt att få svar från flera leverantörer av de större motor tillverkarna och har inte riktigt annonserat särskillt mycket gällande företaget.

om ni vill läsa mer om företaget så har vi en hemsida med lite information den kommer att byggas ut mer med tiden men jag måste ju ha något i starten
http://www.mjlglobal.se

1 person gillar det här inlägget.
motornisse80
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:28:23, 26-10-2012
Ort: Haninge
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Holger

#2 » 14:31:12, 18-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

En bra/snygg/lättnavigerad/intuitiv hemsida är mycket viktig.
Kolla med Lars Eng på ygsbostudios.se
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

magnusk750

#3 » 15:26:55, 18-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag drog igång för över 20 år sedan när konkurrensen på nätet var mycket mindre, dessutom med hobbyfordon, ryska motorcyklar, men lite paralleller finns det väl ändå. En tanke är att det framgår knappt vad det är du säljer reservdelar till, vad du har hemma eller vad som måste tas hem. Tänk efter själv, vad är din starka sida. Om du är kund med en trasig motor, varför skulle du köpa av dig? Det bör du kommunicera. Visa att du har erfarenhet själv. Antar också att det du sysslar med är brett, mycket är på beställning, men det kanske ändå går att göra en webshop?

För att få kontakt med leverantörer räcker det nog inte alltid med att maila. Måste ligga på, besöka + ha något konkret att beställa direkt från början.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magnusk750
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:16:05, 22-05-2012
Ort: Kose, Estland o Stockolm, Sverige
Maskintyp: Ej angivet

fretchi

#4 » 22:56:15, 18-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett stort plus får du av mig för att logotypen har riktiga kugghjul med evolventprofil :thumme: , och inte tandremhjul i ingrepp, eller det värsta, ett udda antal drev i ingrepp som låser varandra :huh:

Vore mer intressant att se mer specifikt vad du kan erbjuda. Motorfabrikat, olika komponenttillverkare vars delar du kan tillhandahålla osv. Gärna exempel på ev. större (små också förvisso) kunder som är nöjda med din service. Sociala medier kan ju vara ett elände, men samtidigt gäller det att synas. Och kanske det vore lämpligt med att sponsra maskinisten genom att köpa en reklamplats här? :)

1 person gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

Ivar Risslén

#5 » 01:21:58, 19-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

När jag läser Global så tänker jag på dyra kockknivar.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

motornisse80 (trådstartaren)

#6 » 15:24:34, 19-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för alla bra inlägg, jag kommer självlart se över hemsidan och ni har rätt det saknas som sagt mer ledande information om vilka motorer och delar jag arbetar med, tyvärr så känns det som att det är mycket som skall göras i början så hemsidan försökte jag göra simpel men ändå lite professionell och jag har dock missat att föra in informationen om vilka märken jag arbetar med.
Jag tackar än en gång för all input den hjälper mig att komma vidare i mitt arbete.

1 person gillar det här inlägget.
motornisse80
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:28:23, 26-10-2012
Ort: Haninge
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Företag/Entreprenader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se