ollenorell skrev:Kul att läsa om dina erfarenheter!
Jag har ju "gasreglage", alltså en knapp för gas av/på på Pionjären, så det vill man ju ha egentligen, så jag förstår dig.
Dock borrar jag nästan bara vertikalt, vi får se vad jag tycker.
Bonden som haft maskinen trodde det var en ren bilmaskin, hade inga borr och visste inte man kunde borra med den.
Fick med en ordentligt bred mejsel.
Min gissning är att det är någon relik från en sådan försvarets fältarbetssats som är gjord för allt i allo markarbeten inom ingenjörstrupper?
Eller som jag sett i manualer och kataloger, breda mejslar för att klyva asfalt med?
En bilmejsel för att bila betong med är väl smalare?
Eller så är det bara så inom den elektriska sidan typ Hilti som mejslarna är smalare.
Men en Cobra/Pionjär kanske orkar bredare mejsel...?
Bonden innan, han hade såklart bara kört järnet i vad som helst med den
Tänkte bila bort lite dåliga o-armerade "bonnagjutningar" någon gång och planerar lite verktyg...
Återgå till Sprängteknik och -maskiner
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster