Har en Citroen Berlingo fr 2011 förlängt skåp.
28 000 problemfria mil, första 10 000 som enbart bonnabil, då inte så tungt lastad, numera FULL I SKÅPET !!!
F-skattar numera även som manuellhuggre, anläggare, svetsare, maskinförare o maskinmek. (Typ samma som bonne men får betalt för varje timme)
Givetvis har jag bytt skivor, klossar,
kamrem,
olja o filter å andra servicegrejjer, men varit förskonad från haverier. Kopplingen börjar ge upp, men d är väl inte så konstigt? den knarrar även betänkligt i bakvagnen numera...
Själv tycker jag om det längre skåpet då t.ex röjsågen går in på längden.
Största nackdelen är att den är låg under, lätt att det går i och hugger tag.
Börjar även blomma upp en hel del rost nerikring, men det kanske kunde avhjälpts om fordonet någonsin tvättats?
Drar ca 0,7-0,9 L Diesel per mil fullt lastad, å med släp som också det är fullt.
En nackdel är givetvis framhjulsdrift, jobbigt när d är tungt, å käkar
däck, samt som alla skåpbilar är den bullrig å mycket vägljud även i kupe`n
men i regel är Peltorna ändå på skallen så.
Själv går jag nog upp en storlek på fordon nästa gång,
Blir ant en Chassieversion av typ MB Sprinter, VW LT, Iveco, eller nåt, vill ha långt flak, samt helst
kran också. funderar även på nån mindre
lastbil?
Som vanligt lär jag inte komma till skott, utan det blir nog ant nån paniklösning igen när sketet gett upp...