Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHjul- och bandburna maskiner

Lokomo 928 T till bruksskick

51 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera hjul- och bandburna maskiner här

JohnOlof

23:40:33, 03-01-2014

I våras hittade jag en annons på ett hydraulaggregat med okänd funktion och avklippta kablar :huh: . Tittade lite på den och tänkte att en sådan borde kunna vara användbar :klia: (om den fungerar) när man meckar hydraulik. Slog till och släpade hem den. Efter mycket rengöring:

Bild
Skrovet i bakgrunden.

En liten skyllt som jag fann inne i aggregatet. Förmodar att det är gjort -75.
Bild

Efter lite inköp av diverse hydraulkopplingar och testkörning med tryckklocka inkopplad lite här och var så lyckades jag lista ut hur det mesta hängde ihop. Nog iallafall för att kunna märka på alla utgångar och strömbrytarna för att styra kanalerna. Tillfixad el med ditmonterade strömbrytare, motorskydd, och kontakt (från början hängde bara kablarna från det gula kopplingsskåpet avklippta):
Bild

Vid tillfället när jag tog dessa foton hade jag inte kopplingar för att koppla in kolvarna för att köra dem åt båda håller (har gjort det sedan dess). Här testar jag att bara trycka en kolv försiktigt åt ena hållet. Ganska mycket gägga som kom ut.

Bild

Eftersom allt verkade fungera så kändes det som ett ganska bra köp :hurra:
Ska nog bli mycket användbart att ha!

3 personer gillar det här inlägget.



Andreas Mattsson

21:40:28, 20-01-2014

hmmm,nu blev jag lite avundsjuk. :razz:

har sett såna till salu ibland men inte reagerat nämnvärt över dom..

strax tillbaka,ska bara springa ut och köpa ett jag med :grin: .


i övrigt är jag OCKSÅ avundsjuk på din lokomo,dom är tom snygga tycker jag :thummar:
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris

Roine26

12:39:40, 21-12-2015

Vad händer här då några framsteg med lokemon??

JohnOlof

23:00:47, 22-12-2015

Nja. Inga betydande. Har kommit för många andra maskinprojekt emellan. lägre hängande frukter så att säga. Fastnade på för dåliga svetskunskaper. Dock så står stora delar av maskinen fortfarande och blockerar verkstan så helt dött är inte projektet. Det går bara väldigt långsamt.

1 person gillar det här inlägget.

Roine26

01:02:27, 23-12-2015

Okej tråkigt när det blir så.. Ska se om ja kan fixa en uppfriskande film på en som några ja känner har.. Kanske du kan få ny tändning

Mattias Petterson

19:59:41, 30-03-2022

Hur har det gått ?
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...

1 person gillar det här inlägget.