När du beställer nya brytare så finns det två modeller, den äldre modellen sitter pinnen fast i ankarplattan, och de nyare rä pinnen fast i brytardelens undre del. Jag tror det är den äldre varianten du ska ha, så det sitter en låsring utanför den rörliga brytararmen.
Och ska man söka på Boschnummer så fungerar det alltid bättre om man delar upp dem på rätt sätt, alltså 2 204 211 038 i det här fallet. Jag gissar att hela tändplattan också har ett nummer, troligen börjar det med 0 217 , det kan vara bra om man ska söka t ex brytare eller kondensator om inte de i sig är nummermärkta.
Jag har hittat lite uppgifter om detaljnummer i en Bosch katalog från mitten av 80-talet Tändspolen 2 204 211 038 verkar vara lite ovanlig, den sitter bara på Sachs Stamo ST96 och ett par andra liknande motorer (ST76 och SB96). Brytarna 1 217 013 021 och kondensatorn 1 237 330 035 är däremot mycket vanliga och gångbara typer på olika svänghjulsmagneter. HIttade också en uppgift om att kondensatorns kapacitans är 0,22 uF. Tändplattan heter 2 207 035 008. Svänghjulet (polrad på tyska) 1 215 254 575 för vänstergående motor, 1 215 254 576 för högergående. Komplett svänghjulsmagnet (knappast någonsin aktuell som reservdel) 0 204 108 001 för vänstergående, 0 204 108 002 för högergående.
Nu fick jag igång den! Det var brytaren som var för Långt från axeln. Även om de är dåliga blev det gnista
Bara att fixa en läckande bränslekran så är traktorn fit for fight sen. Tusen tack för all hjälp från alla! En ny värld har öppnats; mek med brytarspetsar