Hymacbilder kommer här!
Som sagt så bytte jag generatorn till en ny. När jag köpte grävaren så laddade den inte. i satt en gammal likströmgenerator som inte var något att spara. JCB:grävaren som står hemma hade en lämplig
växelströmsgenerator att donera med fästen och allt (samma motor i hymac:en och JCB:n), tyvärr blev det för mycket av det goda, generatorn laddade ca 17 volt.. Den lokala generator/elmotorverkstaden dömde ut den gamla och hade otroligt nog en ny på hyllan för 1200kr som passade rätt i!

Nya spakar och vajer från OIE blev det också.
Kapade ca 2 varv på fjädern till sliden för svängen, går fortfarande något tyngre än de övriga funktionerna så det får nog bli att kapa av ett varv till..
Den nya stolen var bredare än den gamla och gjorde det svårt att komma åt gasreglaget så jag förlängde reglaget, det är den som sticker ut under vänster manöverspak.
Jo, och så ändrade jag så att tilten på skopan manövreras av fotpedalerna. ett relativt enkelt ingrepp med ett plattjärn som blev riktigt bra. Fixar bild senare.

Nu är pojken igång och gräver! Jag är ju trots allt bara mekaniker.. Får passa på att gräva när han är i skolan