Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Ventil paket/extra hydraulik mf 135

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Dennis (trådstartaren)

#1 » 18:36:31, 13-03-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er,jag har köpt mej ett litet smäckert truck stativ till traktorn ,enkel verkande kolv på lyft & dubbel verkande tilt ,på traktorn har jag ett hydraul utag(tryck) och ett retur uttag som idag styrs via reglagen till trepunkten (via en omkastar ventil).Min fråga är vad för sorts ventil paket/reglage jag behöver och hur det ska kopplas in ,vill alltså styra yttre hydraulik med eget reglage . Så om Håkan eller någon annan MF kunnig kan hjälpa mej är min lycka gjord :buga: .. mvh Dennis ps det är ingen multipower ds
Dennis
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:11:02, 05-11-2006
Ort: bohuslän
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Jcb 7b, Volvo Fh12, Mf 135



håkan öhlund

#2 » 23:06:34, 13-03-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan :)

Ha du läst det här inlägget http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=4422 och kollat på mina bilder där på min FE35a??
Där ha jag förklarat hur man kopplar in ett sånt paket och det är på samma sätt som en 135a :)
Håkan
Användarvisningsbild
håkan öhlund
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 09:04:30, 06-03-2005
Ort: Kalix
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Åkerman H7MB
MF 65

Dennis (trådstartaren)

#3 » 23:33:34, 13-03-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tackar & bugar. :buga: . Jag hadde läst det tidigare kunde bara inte hitta de igen .. Mången tack för snabb hjälp. mvh Dennis
Dennis
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:11:02, 05-11-2006
Ort: bohuslän
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Jcb 7b, Volvo Fh12, Mf 135


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se