Hej Maskinister
Jag har en del vana av byggarbete och bygg-ingenjörande samt 3D-modellering och försöker att tillämpa det i mitt maskinintresse.
Jag har en liten Scaniafräs som min stora kille gjorde en MK1- ER20 adapter till (han har en likadan), den försöker jag göra en långgods-klamp-rigg till, vi får se hur det går.
Sen har jag nyligen köpt en Blomqvistsvarv som jag gjort lite el-fix med. Den har lite kugg-problematik som jag verkligen behöver er support (haha) med, bakre växeln behöver få 2 nya kugghjul in-transplanterade, sen fattas det kanske några hjul i kugghjuls-satsen, vi får se, jag återkommer om det i en separat post. Här ville jag bara säga hej åt er.
Jag bifogar lite bilder om det går, det här är min första post, jag vet inte riktigt hur det funkar.
Allt gott åt er
Svenne
Ny medlem, fräs och svarv.
-
- Fler än 1 inlägg
Ny medlem, fräs och svarv.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Gearhead62 den 01:58:26, 11-03-2025, redigerad totalt 1 gång.
-
- Fler än 1 inlägg
Re: Ny medlem, fräs och svarv.
Ok, jag bifogar bilderna som bild i stället för fil så att även icke inloggade kan se, vi får se om det funkar bättre!

-
- Fler än 1 inlägg
-
- Fler än 1 inlägg
Re: Ny medlem, fräs och svarv.
Så, om jag bifogar bilden som"bild" och inte "fil" verkar även oinloggade kunna se bilden och det var det jag ville, dagens läxa!