Uppdatering av forumet på gång
-
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840. Cat 301.8C - Ort: Huddungeby västra Uppland
Re: Uppdatering av forumet på gång
Ett fenomen efter uppdateringen sidan centrerar inte på skärmen, den drar sig lite åt höger.
Göran i Norråmyra
Mest ett skönhets fel, kanske bara är på min iPad.Göran i Norråmyra
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tillfälligt på banan
-
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: Massey Ferguson 35, 165, 360, 5455,6290 Tröska MF 26 ( Sampo 2065)
Jag förstår ju att ni lägger ner ett jättejobb på detta.
Om inte jag fattar så är det ok, men ni får inte tappa hela kunskapsbanken på sånt som liksom inte finns som hela setupen, men vi maskinister älskar ju komponenter.
Om inte jag fattar så är det ok, men ni får inte tappa hela kunskapsbanken på sånt som liksom inte finns som hela setupen, men vi maskinister älskar ju komponenter.
Axel W
-
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: en mängd skrot
ni ? som jag vet är det väll bara holgerScania bonden skrev: 21:02:02, 07-03-2025 Jag förstår ju att ni lägger ner ett jättejobb på detta.
-
- Fler än 500 inlägg
"Ni" är mera "odefinierat antal" så slipper man fronta, att likna vid att välja ordet "dom" , liite småjobbigt att fronta Holger direkt och säga "allt är ditt fel".
/Michael M
- Stridis2
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624 - Ort: Nordvästra Skåne
En liten obetydlig petitess, men det verkar som Nyckfelstrisse varit framme.

Anledningen till att jag hittade denna var för jag sökte ett sätt att få en ensam ruta med gilla-markeringar liknande det gamla forumet. Vet inte om "mitt" sätt enligt bilden är bra eller om det finns bättre sätt.

Anledningen till att jag hittade denna var för jag sökte ett sätt att få en ensam ruta med gilla-markeringar liknande det gamla forumet. Vet inte om "mitt" sätt enligt bilden är bra eller om det finns bättre sätt.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
-
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: Mc Monark M77 150cc 1952
Suzuki GSX 400 E 1982
MC Kawasaki Versy 1000
Case 595
Hitachi Zx22u-2 - Ort: Orust/ Göteborg
Jag fattar inte varför man måste ändra något som fungerar
När man väl lärt sig hur saker o ting fungerar så ändras det. Så är det i alla sammanhang
Förut när jag ville kolla vad som diskuterades så fanns det en rullista där man klickade på ex en dags diskutioner
Det finns inte nu. Klickar man på aktiva trådar så blir det bara några stycken ämne.
Det var bättre förr
När man väl lärt sig hur saker o ting fungerar så ändras det. Så är det i alla sammanhang
Förut när jag ville kolla vad som diskuterades så fanns det en rullista där man klickade på ex en dags diskutioner
Det finns inte nu. Klickar man på aktiva trådar så blir det bara några stycken ämne.
Det var bättre förr
Om man inte kan göra det med en maskin skall man låta bli
- bonnen513
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2 - Ort: Tämta
Klicka på Olästa inlägg så får du en bra listavalberga skrev: 22:50:16, 11-03-2025 Jag fattar inte varför man måste ändra något som fungerar
Det var bättre förr
-
- Fler än 500 inlägg
Eh, jag kan inte öppna pedeeffiler från download av någon anledning med två Androidenheter,
Tillexempel BM Volvo T800 verkstadshandbok (preliminär utgåva) men gäller även andra nedladdade filer från download.
"Vanlig" pdf fil från random plats på nätet och redan nedladdad i Chrome appen går att öppna.
"Det går inte att öppna filen" får jag som gensvar när jag försöker öppna.
Jag vet inte hur jag ska definiera problemet ens.
Tittade bakåt i tiden i nedladdnings mappen från Chrome i Android mobilen och hittade en T400 nedladdning från download från den 24 januari 2025, den går att öppna, för att jämföra laddade jag ned T400- filen igen, då ersattes filen såklart och den nedladdade går inte att öppna..
Volvo BM T400 verkstadshandbok
Så jag känner mei lite oskyldig just nu, något lässkydd inlagt ?
Tillexempel BM Volvo T800 verkstadshandbok (preliminär utgåva) men gäller även andra nedladdade filer från download.
"Vanlig" pdf fil från random plats på nätet och redan nedladdad i Chrome appen går att öppna.
"Det går inte att öppna filen" får jag som gensvar när jag försöker öppna.
Jag vet inte hur jag ska definiera problemet ens.
Tittade bakåt i tiden i nedladdnings mappen från Chrome i Android mobilen och hittade en T400 nedladdning från download från den 24 januari 2025, den går att öppna, för att jämföra laddade jag ned T400- filen igen, då ersattes filen såklart och den nedladdade går inte att öppna..
Volvo BM T400 verkstadshandbok
Så jag känner mei lite oskyldig just nu, något lässkydd inlagt ?
/Michael M
- Bengt Erik Eriksson
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69 - Ort: Gotland
Det är det programmet/appen som du försöker öppna med som inte känner igen filformatet, provar du ett annat program tex acrobat så brukar det fungera, gjort så själv.
Ja dethär tsr tid att vänja sig vid, hoppas på att förbättringarna som utlovats kommer,
Blev nipprig idag på Iphonen på jobbet som bara rullar ner till botten på sidan såfort man lyfter fingret, är det tokscrollningen är det kvar, kanse cacherensnig behövs. Surfar inte gärna på den men går man ifrån den riktiga androiden för det bli äppelskrutten ändå. OT: Upplever skrutten som ett hopplöst efterblivet missfoster med tämigen låg funktionalitet, mycket pga den stilrena designen med bara en knapp.
En sak jag upptäck so.jag gillar är att max filstorlek för uppladdning till downloads ökats från typ 50 mb till 300.
Underlättar en hel del. Troligen även för Holger
Ja dethär tsr tid att vänja sig vid, hoppas på att förbättringarna som utlovats kommer,
Blev nipprig idag på Iphonen på jobbet som bara rullar ner till botten på sidan såfort man lyfter fingret, är det tokscrollningen är det kvar, kanse cacherensnig behövs. Surfar inte gärna på den men går man ifrån den riktiga androiden för det bli äppelskrutten ändå. OT: Upplever skrutten som ett hopplöst efterblivet missfoster med tämigen låg funktionalitet, mycket pga den stilrena designen med bara en knapp.

En sak jag upptäck so.jag gillar är att max filstorlek för uppladdning till downloads ökats från typ 50 mb till 300.
Underlättar en hel del. Troligen även för Holger

Somliga är så fattiga att pengar är det enda de har.
-
- Fler än 500 inlägg
- akkamaan
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: Skotarna ÖSA/BM SM 868, ÖSA 250, Kockums 850 i övrigt allätare
Har varit med om detta tidigare. Filer I downloads vägrar öppna nedladdnings fönstret så det hänger sig. Har sedan fungerat efter några försök.Michael Meier skrev: 17:59:58, 13-03-2025 Eh, jag kan inte öppna pedeeffiler från download av någon anledning med två Androidenheter,
Men om du lyckas ladda ner pdf filen och den inte går att öppna så gissar jag att felet är "på din" sida...
Jag har inga problem med nedladdning till min Android tlefon
"aw come on"
Det bästa lärandet kommer när man undervisar
Per A
Det bästa lärandet kommer när man undervisar
Per A
- ja-bond77
- Moderator
- Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302
SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01 - Expertområde: Avancerat bondmeck
Såg i uppdateringsloggen att bildrotationen i "ladda upp bilder" åtgärdats. Så då borde man väl kunna sluta med det här att lägga till bilder som bilaga... För där verkar det vara nåt konstigt fortfarande då miniatyren inte kan roteras.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" 
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
-
- Fler än 500 inlägg
- Maskin: Deutz 128 MF 8270 xtra MF 7624
Claas Lexion 405 BM 641 x3
Volvo EC140 - Ort: Uppland
Bilduppladdning fungerar fortfarande inte för mig. Står bara och snurrar när bilden har laddats upp.