Ingenjörsfirma teredo nÀmns i detta tidningsurklipp, rÀtta mig om jag har fel i min beskrivning nu. Han som hade firman hette Henning Widerdal och han hade agentur för bla insly grÀvmaskiner och Trojan hjullastare, jag trÀffade honom ett par gÄnger. Det fanns historier om honom, bla att han stal tillbaka maskiner han sÄlt för att slakta o sÀlja delarna som reservdelar...
Att jag trÀffade honom berodde pÄ att jag köpte Chryslerdelar av hans son Lennart Widerdal mer kÀnd som Baronen i Bettna, som höll till i ett gammalt mejeri fullt av delar till Plymouth/Dodge och Chrysler, Henning köpte upp resterna av ANAs [Aktiebolaget Nyköpings Automobilfabrik, generalagent för nÀmnda mÀrken] reservdelslager Ät sin son. NÀr man fick kvitto pÄ delar man hade köpt stod det ingenjörsfirma Teredo pÄ det.
Fanns historier om Baron ocksÄ att han inte var riktigt rumsren med sina affÀrer. Han pratade sÄ mycket sÄ att komma dit och köpa nÄgon mindre del tog flera timmar pÄ plats, ALLTID, och spelade ingen roll om man var enda kund eller inte.
Runt mejeriet stod Àven gamla entreprenadmaskiner och förbi mejeriet en bit fanns en lade dÀr fadern hade reservdelslageret kvar sen han haft agenturer.
Om nÄgon kan bekrÀfta eller dementera eller har nÄgot ytterligare skriv gÀrna.
Mvh Patrik