Hjälp med att identifiera gripklo.

Diskutera övriga redskap och fästen här
rallynallen
Fler än 10 inlägg
Användarens egna ämnen
Maskin: MF 35, Volvo BM 400 med Ösa grip, Fordson Super Major med Hymas typ 2 grävaggregat, MF35 för arbete på åkrarna och till sist en Nuffield 10.42 som motorn är kass på.
Expertområde: Hållit på med motorer av olika slag på min tid till sjöss som motorman och reparatör.
Gick sedan in och läste el och jobbat med felsökning och reparation på el sedan 1989.
Så el och mekanik ligger mig varmt om hjärtat.
Sverige

Hjälp med att identifiera gripklo.

Inlägg av rallynallen  (trådstartaren) »

Hej gott folk!
Kan någon hjälpa mig med vad detta kan vara för modell på grip. Sitter på en Volvo BM 400.
Har krökt ena fästet då svetsarna hade gått sönder och tänkte skulle få tag på ett gammalt begagnat någonstans. Alternativt får jag försöka göra ett nytt.
Har försökt rätta till det gamla idag och ska fortsätta imorgon. Glödgar hela biten i en ässja som jag byggde till grabben en gång i tiden. Lyckats rikta den rätt så bra men nu är det finliret kvar att få sprintarna att lina bra.
Men som jag sa i början. Glad om någon kunde hjälpa mig med vad det kunde vara för märke på gripen.

Ha en fortsatt bra dag och helg
PO

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
magloman
Moderator
Moderator
Användarens egna ämnen
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011, Volvo BM T430
SolidWorks Pro
Expertområde: Nätverk och servers
Sverige

Re: Hjälp med att identifiera gripklo.

Inlägg av magloman »

Tror inte du är hjälpt av att veta fabrikat. Bara o laga den du har. Får du ingen ordning på hålen så köp nya såna o svetsa dit bara.
Heter kanske svetsbussning.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Skriv svar
Visa alla inlägg på en sida

Återgå till "Övriga redskap och fästen"