HjÀlp med att identifiera gripklo.

Diskutera övriga redskap och fÀsten hÀr
rallynallen
Fler Àn 10 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: MF 35, Volvo BM 400 med Ösa grip, Fordson Super Major med Hymas typ 2 grĂ€vaggregat, MF35 för arbete pĂ„ Ă„krarna och till sist en Nuffield 10.42 som motorn Ă€r kass pĂ„.
ExpertomrÄde: HÄllit pÄ med motorer av olika slag pÄ min tid till sjöss som motorman och reparatör.
Gick sedan in och lÀste el och jobbat med felsökning och reparation pÄ el sedan 1989.
SÄ el och mekanik ligger mig varmt om hjÀrtat.
Sverige

HjÀlp med att identifiera gripklo.

InlĂ€gg av rallynallen  (trĂ„dstartaren) »

Hej gott folk!
Kan nÄgon hjÀlpa mig med vad detta kan vara för modell pÄ grip. Sitter pÄ en Volvo BM 400.
Har krökt ena fÀstet dÄ svetsarna hade gÄtt sönder och tÀnkte skulle fÄ tag pÄ ett gammalt begagnat nÄgonstans. Alternativt fÄr jag försöka göra ett nytt.
Har försökt rÀtta till det gamla idag och ska fortsÀtta imorgon. Glödgar hela biten i en Àssja som jag byggde till grabben en gÄng i tiden. Lyckats rikta den rÀtt sÄ bra men nu Àr det finliret kvar att fÄ sprintarna att lina bra.
Men som jag sa i början. Glad om nÄgon kunde hjÀlpa mig med vad det kunde vara för mÀrke pÄ gripen.

Ha en fortsatt bra dag och helg
PO

Bild
Bild
Bild
Bild
AnvÀndarens profilbild
magloman
Moderator
Moderator
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011, Volvo BM T430
SolidWorks Pro
ExpertomrÄde: NÀtverk och servers
Sverige

Re: HjÀlp med att identifiera gripklo.

InlĂ€gg av magloman »

Tror inte du Àr hjÀlpt av att veta fabrikat. Bara o laga den du har. FÄr du ingen ordning pÄ hÄlen sÄ köp nya sÄna o svetsa dit bara.
Heter kanske svetsbussning.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Visa alla inlÀgg pÄ en sida

ÅtergĂ„ till "Övriga redskap och fĂ€sten"