Uppdatering av forumet på gång

Nyheter rörande detta forum och service-sajten generellt.
Användarens profilbild
Holger
Webmaster
Webmaster
Användarens egna ämnen
Expertområde: Drift av forum
Sverige

Re: Uppdatering av forumet på gång

Inlägg av Holger  (trÃ¥dstartaren) »

Michael Meier skrev: 20:34:39, 17-04-2025
Holger skrev: 14:20:45, 17-04-2025 Förstår fortfarande inte.
Lagras filerna på våra diskar är vi inte känsliga för att externa tjänster upphör att existera.
Laddar du upp filer med "Ladda upp bilder" eller "Bilagor" så hamnar filerna på våra diskar.
Komprimerade bildfiler laddar vi upp till "galleriet" vilket hör till den inloggade kontot.

Exempelvis en *.pdf laddas upp vart? använder jag inte länken eller adressen (direkt i ett inlägg som en bilaga) till den filen har jag inte tillgång till den längre utan måste ladda upp en exakt kopia igen.

Vem har tillträde till det utrymmet dit jag har laddat upp filen?

Raderas den om det inte finns en länk i ett inlägg eller vad händer?

Kan filen enbart användas via den ursprungliga länken/bilaga?

Om du förklarar proceduren med en pdf så nogrannt du kan så får jag nog svaret på min fråga via det du skriver..

:skriva2:
Ska fundera på ett svar :grin:
Användarens profilbild
akkamaan
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
Maskin: Skotarna ÖSA/BM SM 868, ÖSA 250, Kockums 850 i övrigt allätare
Sverige

Re: Uppdatering av forumet på gång

Inlägg av akkamaan »

Holger skrev: 12:05:50, 18-04-2025
akkamaan skrev: 20:20:33, 17-04-2025
Holger skrev: 16:19:34, 17-04-2025 Men ... kolla ditt inlägg där uppe. Filmsnuttar som laddas upp visas inom inlägget nu.
BRAVO!
Så forumprogramvaran innehåller en video spelare som automatiskt bäddar in videon i inlägget?!
Borde det då inte gå att impementera en PDF läsare som visar PDF i ett pop-up fönster när man klickar på länken?
Det blir ju så om du har installerat en PDF-app som fungerar som plugin till webbläsaren. Klickar jag på en PDF-fil online så får jag den i ett nytt webbläsarfönster.
Jag ska snoka runt lite mer.
Jag använder avänder Crome som jag ställt in så den öppnar PDF filer. Vill minnas att det finns inställningar i databasen där PDF sidan lagras som bestämmer om PDFn ska gå till downloads eller öppnas i browsern eller annat associerad app.
"aw come on"
Det bästa lärandet kommer när man undervisar
Per A
Visa alla inlägg på en sida

Återgå till "Nyheter"