God morgon!
Det blir längre och längre mellan inläggen och det beror givetvis på att livet på landet inte alltid är så rikt på händelser att skriva om..
Hursomhelst är det jävligt skönt att INTE ha ett "fast jobb" att förhålla sig till...här uppe kommer man och går lite som det passar och det passar mig!
Självklart ställer man upp på "klockslag", men vanligtvis nämns det aldrig att vara på plats vid given tid, hålla rast vid given tid och åka hem på given tid!
Vad har hänt då?
Vi har bestämt att vår gäststuga kommer att tömmas och bli en bod som frugan kan hålla till i...med sina växter m.m.
Insåg att stugan inte kommer inrymma särskilt många gäster och har inte heller gjort det sedan den färdigställts! (Gästerna har helst velat "knoppa" i gästrummet)
Att ploga med Chevan och att sanda med grävaren har fungerat till full belåtenhet!
Dubbelmontaget på "Bobban" var en hit...nu blir det inga djupa spår in till laddstationen!
För egen del har jag varit lite kreativ...kommer inte ihåg vad som jag förmedlade på "gamla" bloggen" och i trådarna...
... men en ny kanon till Leffe och en rosenbåge till hans kära Ilona på deras födelsedagar har jag i a f gjort!
Några tavlor har målats! En till min kära vän Susanne, som jag känt längre än min kära fru! Susanne fyllde jämt och hon ville ha ett "nytt ägg"...
...hon fick nämligen ett ägg målat i olja när jag "började" måla, för runt 40 år sedan!
Hon tyckte det var dags för ett nytt och vem kan motstå en fantastisk kvinna och människas önskan?
Lite övrigt...kreativt!
Varje måndag, onsdag och fredag ger sig det lokala PRO-gänget ut på vägarna här i området, dvs Lasse, Mats och jag!
Vi har börjat att promenera nån timme varje gång. Avgång 07.00 hemifrån Lasse och så sluter jag upp hemma hos mig och sedan knallar vi på och ser vart det slutar, ingenting bestämt, inga uttalade mål...perfekt! Man känner sig jävligt nöjd i a f vid hemgång!
I slutet av månaden har jag bokat hotell i Stockholm...vi skall se mitt favoritband på Cirkus! BLUE ÖYSTER CULT
Endast två originalmedlemmar är kvar, Eric Bloom 80 och Donald Roeser 77....
Vi har även köpt "plåtar" till fler konserter! Inner Circle, The Hooters, Lita Ford, Bo Kaspers Orkester, alla på Parksnäckan här i Uppsala...
Paul Carrack skall vi se i slutet av året på Göta Lejon i Stockholm!
Som ni ser är det blandad kompott!...ser fram emot allt!
Finns det en bättre sångare än Paul Carrack? Hans musik tilltalar mig inte jämt, men lyssna på rösten! Fantastisk!
Inget jobb i älgparken för frugan denna säsong, då hon vill vara lite mer fri att fixa med planteringarna och inte minst plocka svamp!
Vi har dock anmält oss att ställa upp om det skiter sig med personal vid sjukdom och liknande!
Jag är tänkt som traktorförare till Leffes "grållar" som drar vagnarna med folk runt i parken!
För en tid sedan hjälpte jag Leffe med lite diken och dräneringar med grävarn...vi "dränerade träsket" kan man säga!
Apropå "dränera träsket"...
När skall det gå upp för svenska folket att President Trump gör just det..."dränerar träsket"? (Det globala politiska träsket, som är gigantiskt)
Trots en Trumphatande media som inte drar sig för lögner och osanningar om hans presidentskap, så vet han exakt vad han gör, tro inget annat!
När skall det gå upp för befolkningen att vi lyder under "Low of War Manual" (dvs militärlagar) i Sverige, precis som i övriga världen? Vem är CIC, tror ni?
När skall världen förstå att President Trump avslutar det som JFK en gång började, nämligen att "dränera träsket", men som kostade honom livet?
När skall folk förstå att det alltid funnits en "global djup stat" som styrt och ställt i det fördolda och som absolut inte varit för världen befolknings bästa?
När skall folk i Sverige förstå att "topplocket" av den "globala djupa staten" finns i Sverige och har i princip alltid funnit här? Vilka de är kan ni säkert räkna ut själva!
Ni som trodde att Clintons, Obama och Biden var utmärkta i sitt presidentskap kommer att kraftigt få revidera detta!
Fundera lite på citatet här under och fundera också på om svenska folket får adekvat info om världsläget?
”Vi har behov av fri information. Ett land som är rädd för att låta medborgarna själva bedöma sanningen och lögn, är ett land som är rädd för sina medborgare”
President John F Kennedy, februari 1962
En nation som drivs av massmedia kommer aldrig att få veta sanningen.
Ett land som drivs av banker kommer alltid att vara skuldsatt.
Sjukvård som drivs av Big Pharma kommer aldrig att bota sjukdomar.
En stat som styrs av krig kommer aldrig att känna fred.
Om receptbelagda läkemedel botade dig skulle det inte finnas något behov av läkemedelsföretag.
Om banker hjälpte dig att komma ur skulden skulle det inte behövas banker.
Om politikerna löste nationens problem skulle det inte längre behövas politiker.
Summa summarum...droger botar inte; banker håller dig i skuld och politiker skapar problem som bara de kan lösa, men ofta inte gör det…
… utan designar dem för sina egna själviska syften. Om vi verkligen vill ha ett fritt land måste vi se till att de korrupta politikerna aldrig valdes.
Det är bra att känna till att det finansiella systemet som vi känner det håller på att kollapsa av sitt eget svek…vilka är de skyldiga? Du och jag?
Vet ni föresten att Sverige har minst 5 st Psyopsförband/grindväktare med runt 300 pers i varje som "övervakar" på sociala medier...
...för att skademinimera för etablissemanget och att med alla tänkbara medel se till att befolkningen inte tänker själv, utan tänker och säger det som eliten vill!
Fundera på om har detta med demokrati att göra?
Trevlig helg!