Grattis till köpet!
Vad var de som gjorde att de blev en kortrumpa?
Dolly funkar ju, har ja kört mycket med sjÀlv men krÀvs ju lite grövre doningar till en sÄn dÀr..
Vem suktar inte efter ett blad
MartinsgrÀvoentreprenad pÄ instagram
Det Àr aldrig för sent Ä ge upp..
Kortrumpa ja, tÀnkte mest som sÄ att dÄ jag en gÄng köper sÄ kan jag ju köpa med sÄ mÄnga funktioner som möjligt sÄ kanske jag inte behöver byta maskin mer i karriÀren. NÄ jag vet ju inte om jag kommer att anse mig ha rÄd med tvÄ maskiner sÄ mÄnga Är heller. Vi fÄr se. JÀkligt bra med kort rumpa dÄ man stÄr bredvid dumpern för dagarna o lastar sten utan att behöva bekymra sig för bakÀndan. Ny trÄd it is:
HÀr ska inte stÄ en massa gammalt skit nÀr kronofogden kommer! ... "Stort Àr bra, större Àr bÀttre och för stort Àr precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Visst er det sÄ. Kortrumpa er va som gÀller numera.
Har pratat med flere maskinförare var firman har bytt til kortrumpmaskiner i 20-25t klassen, och ingen vil tilbaka til dom gamla med överheng bak.
Ser bara hur smidig det er pÄ min lilla 5tonnare nÀr man ska snurra rundt i skogen med aggregat pÄ.
Intressant trÄd, som bördig frÄn NÀrpes sÄ följer jag den med extra intresse. DÄ rÄkar inte kÀnna nÄn av mina slÀktingar dÀrborta, Svens Àr namnet?
HÀr ska inte stÄ en massa gammalt skit nÀr kronofogden kommer! ... "Stort Àr bra, större Àr bÀttre och för stort Àr precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal