Jo det Àr kompressor. Det Àr det pÄ alla lastbilar. Vad har du kompressorn till i bÄten?
Just kompressorns funktion och hur du stÀller trycket finns vÀldigt bra beskrivet i verkstadshandboken hÀr pÄ maskinisten iaf för DS8an. Men tror det Àr samma pÄ DS11. Kan se om jag kan ta nÄgon bild pÄ min. men rekommenderar att lÀsa verkstadshandboken som i detalj förklara hur det fungerar:-)
Scania ds11 pump
-
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
-
- Fler Àn 1 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
Re: Scania ds11 pump
AN skrev: 21:22:14, 07-06-2025 Jo det Àr kompressor. Det Àr det pÄ alla lastbilar. Vad har du kompressorn till i bÄten?
Just kompressorns funktion och hur du stÀller trycket finns vÀldigt bra beskrivet i verkstadshandboken hÀr pÄ maskinisten iaf för DS8an. Men tror det Àr samma pÄ DS11. Kan se om jag kan ta nÄgon bild pÄ min. men rekommenderar att lÀsa verkstadshandboken som i detalj förklara hur det fungerar:-)
Jag hittar inte verkstadsgandboken i downloads, heter den ds8 verkstadshandbok?
-
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514 - Ort: VĂ€sternorrland
AnvÀnd sökrutan i filarkivet och sök pÄ DS8, sÄ fÄr du fyra trÀffar. TvÄ reservdelskataloger och en VHB för denna motor, samt en helt ovidkommande fil om nÄn högtryckstvÀtt.
DirektlÀnk till VHB: Scania DN8/DS8 motor servicehandbok
DirektlÀnk till VHB: Scania DN8/DS8 motor servicehandbok
-
- Fler Àn 1 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
AN skrev: 21:22:14, 07-06-2025 Jo det Àr kompressor. Det Àr det pÄ alla lastbilar. Vad har du kompressorn till i bÄten?
Just nu anvÀnder jag den inte till nÄgot alls, sÄ dÀrför försöker jag ta bort/dra ner trycket sÄ den inte behöver jobba sÄ mycket.
Hittar dock inget om det i vhb?