Scania ds11 pump

Diskutera drivlinor pÄ Scania-fordon hÀr
AN
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

Re: Scania ds11 pump

InlĂ€gg av AN »

Jo det Àr kompressor. Det Àr det pÄ alla lastbilar. Vad har du kompressorn till i bÄten?
Just kompressorns funktion och hur du stÀller trycket finns vÀldigt bra beskrivet i verkstadshandboken hÀr pÄ maskinisten iaf för DS8an. Men tror det Àr samma pÄ DS11. Kan se om jag kan ta nÄgon bild pÄ min. men rekommenderar att lÀsa verkstadshandboken som i detalj förklara hur det fungerar:-)
Tobr
Fler Àn 1 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

InlĂ€gg av Tobr  (trĂ„dstartaren) »

AN skrev: 21:22:14, 07-06-2025 Jo det Àr kompressor. Det Àr det pÄ alla lastbilar. Vad har du kompressorn till i bÄten?
Just kompressorns funktion och hur du stÀller trycket finns vÀldigt bra beskrivet i verkstadshandboken hÀr pÄ maskinisten iaf för DS8an. Men tror det Àr samma pÄ DS11. Kan se om jag kan ta nÄgon bild pÄ min. men rekommenderar att lÀsa verkstadshandboken som i detalj förklara hur det fungerar:-)

Jag hittar inte verkstadsgandboken i downloads, heter den ds8 verkstadshandbok?
torbjorn_forsman
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514
Sverige

InlĂ€gg av torbjorn_forsman »

AnvÀnd sökrutan i filarkivet och sök pÄ DS8, sÄ fÄr du fyra trÀffar. TvÄ reservdelskataloger och en VHB för denna motor, samt en helt ovidkommande fil om nÄn högtryckstvÀtt.
DirektlÀnk till VHB: Scania DN8/DS8 motor servicehandbok
Tobr
Fler Àn 1 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

InlĂ€gg av Tobr  (trĂ„dstartaren) »

AN skrev: 21:22:14, 07-06-2025 Jo det Àr kompressor. Det Àr det pÄ alla lastbilar. Vad har du kompressorn till i bÄten?

Just nu anvÀnder jag den inte till nÄgot alls, sÄ dÀrför försöker jag ta bort/dra ner trycket sÄ den inte behöver jobba sÄ mycket.
Hittar dock inget om det i vhb?
Visa alla inlÀgg pÄ en sida

ÅtergĂ„ till "[Scania lastbilar] Drivlina"