Hej, finns det nÄgon som har ett elschema till à kerman H7Mb. FÄr ingen ström till magnetventilen som Àndra hög-/ lÄgfartsgrÀvning bild 1 det kommer inte heller till brytaren pÄ instr.panelen bild 2 det finns ingen ström vid nedre sÀkringsdosan pÄ de till vÀnster (inringade).
Jag har elschema i min instruktionsbok gÀllande H3MB, H7MC och H10MB. Bifogar valda delar ur denna manual. Vad jag förstÄtt kom dock H7MC Är 1985 sÄ risken Àr att det har skett Àndringar sedan H7MB men det kan i alla fall vara nÄgot att utgÄ ifrÄn. Enligt detta schema matas hög/lÄgfart via sÀkring 6 i den övre sÀkringshÄllaren. Har du en tryckknapp pÄ höger styrspak ? Jag brukar anvÀnda denna ibland pÄ min H3MB för att tillfÀlligt fÄ upp farten pÄ skopan. Man hör dÄ hur relÀt (nr. 73 pÄ schemat) klickar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlÀgg.
Checka sÀkringar bak pÄ motorn.
Hade samma problem, dÄ jag inte visste vilken sÀkring som gick vart sÄ bytte jag ut alla sÀkringar dÄ jag mÀrkte att vissa sÀkringar sÄ hade kontakt ytan blivit slitna pÄ sÀkringar
Jag bytte ut alla sÀkringsboxar pÄ min h3b. Satte i för "moderna" flatsÀkringar. Tror det var tre hÄllare. en i hytten och tvÄ i elboxen vid motorn. Ganska lÀtt jobb. Finns ju sÀkringsboxar att köpa i olika storlekar.