Ew140 00 elektriska problem

El/Elektronik i grävmaskiner
W2intz
1 inlägg
Användarens egna ämnen
International

Ew140 00 elektriska problem

Inlägg av W2intz  (trådstartaren) »

Hej!
Hälsningar från Estland!
Jag har för närvarande problem med min grävmaskin (ew140 00). Arbetsljuset och blinkljuset saknas. Det finns ett elschema och jag har också mätt de möjliga platserna, men finns det något annat jag bör kontrollera? Är det möjligt att A3:s centrala hjärna under sätet behöver inspekteras? När man trycker på brytarna klickar a9 i instrumentpanelen, men brytarens lysdiod tänds inte.
Kontrollerade platser:
1. Helljusindikatorlampan A9 x17:3 har ström.
2. Arbetsljussignalen A3 x3:9 har ingen ström Det finns ingen ström i säkringsdosan X93:9 Det finns ström i reläerna K12 30 och K10 30, men stift 86 saknas.
Jag har samma problem med blinkljuset: A3 x7:10 har ingen ström och X97:10 har inte heller någon ström, det finns ström under relä 30.
Tack om någon kan hjälpa mig! Henry

Hello!
Greetings from Estonia!
I am currently having trouble with my excavator (ew140 00). Namely, the work lights and the flashing light are missing. There is an electrical diagram and I have also measured the possible places, but is there anything else that I should check?
Is it possible that the A3 central brain under the seat needs to be inspected? When pressing the switches, a9 clicks in the instrument panel, but the switch LED does not light up.
Checked places:
1. High beam indicator light A9 x17:3 has power.
2. Work light signal A3 x3:9 has no power There is no power in fuse box X93:9 There is power in relays K12 30 and K10 30, but pin 86 is missing.
I have the same problem with the flashing light: A3 x7:10 has no power and X97:10 also has no power, there is power under relay 30.
thanks if anyone can help me!
Henry
  • Bli medlem - Logga in
  • Du måste vara medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.

Bli medlem / Logga in

Bli medlem

Bli medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.

Bli medlem

Logga in

Du är redan medlem? Klicka här för att logga in

Logga in

Återgå till "[Grävmaskiner] El/Elektronik"