X-MAXBRO

Lägg ut dina avyttringar här!
Detta forum gäller alltså inte annonstips utan andra verkstadsrensningar och andra avyttringar som inte ligger ute på annons.
Kategoriregler
I detta forum kan man tipsa om egna avyttringar.
Du bör ej svara på inlägg i detta forum.
Kontakta personer med intressanta erbjudanden/förfrågningar via PM eller via epost.
Trådar i detta forum raderas automatiskt om ingen tittat på tråden sedan ett år tillbaka!
RolfsRolls
Fler än 100 inlägg
Användarens egna ämnen
Maskin: Nu är jag pensionär men jag var en hejare på att manövrera min HYMAC
Expertområde: Hydraulik mekanik
Sverige
Kontakt:

X-MAXBRO

Inlägg av RolfsRolls  (trådstartaren) »

Komponenter från tillverkning av MAXBRO roterande och vickande utrustningar i samarbete med Västerviks produktionsteknik Ab. VPT.

2019 avslutade Rolf Mannbro nu pensionär på egen begäran firma Maxbro. VPT är numera sålt. Vi måste nu städa efter oss och har ett antal komponeter som måste avyttras. 2st Svängkransar 66 invändiga kuggar M6 med drev och drevhus samt 3st passande chassin. 2st 500cc hydraulmotorer med integrerade lamellbromsar. Alternativt passar Danfoss OMT hydraulmotorer med spline i chassi och drevhus. Motorer i kombination med chassi skulle kunna användas till att skapa jordborr med stor hastighet och högt vridmoment eller t.e.x. winscha timmer eller kabel, kombinationen har också använts i marint och industriellt bruk. Komponenter för låscylindrar med pilotstyrd säkerhets anordning, S40- S60 redskapsfästen, S60 lagerbock med kraftfulla nya tiltcylindrar. 2st svivlar med 9st genomgångar, dwg. ritningar på de flesta komponenter ingår. Delarna är endast demokörda på mässa 2013 andra komponenter är helt oanvända. Kan säljas var för sig men helst alla -ca 5 ton. Komponenterna finns hos VPT. I Västervik. Pris 49000 exkl.moms.
Historiska ritningar på ritfilm från tiltrotatorernas begynnelse I tidigt åttiotal. De flesta rena konstverken. En del kompletta med sammanställning en del från då pågående produktutveckling. Som referens väger de tillsammans säkert 30 kilo. Jag säljer dem alla för 39000.
Digitala referenser:

https://www.earthmoversmagazine.co.uk/n ... r_1547.htm

https://youtu.be/A8SFphJHGQQ

Eenglish www.rokkarotor.com

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Senast redigerad av RolfsRolls den 11:02:29, 03-10-2025, redigerad totalt 1 gång.
Västerviks ProduktionsTeknik AB
Fler än 10 inlägg
Användarens egna ämnen

Re: X-MAXBRO

Inlägg av Västerviks ProduktionsTeknik AB »

Allt ligger i Västervik så ring eller maila ifall det finns frågor eller om ni behöver mer bilder.
Mvh Mattias Lindvall
mattias@vpt.nu
Nollsju6-25etthundratjugoåtta25
Visa alla inlägg på en sida
  • Bli medlem - Logga in
  • Du måste vara medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.

Bli medlem / Logga in

Bli medlem

Bli medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.

Bli medlem

Logga in

Du är redan medlem? Klicka här för att logga in

Logga in

Återgå till "Avyttringar"