GrÀvmaskinen har rullat pÄ bra senaste Ären men nu inför pÄsken sÄ svartnade displayen/instrumentering sÄnÀr som pÄ 2 lampor.
SÀkringarna hela, kontakten pÄ baksidan av displayen kontrollerad, mÀtte upp stiften dÀr men ingen ström (förutom pÄ 2). Jag mÀtte Àven upp att det kom ström frÄn spole/sÀkringsbox ute vid batterierna.
Jag antar att jag mÄste under stolen nu och börja felsöka? Tips? SÀkringarna hela dÀr vet jag.
Ett lustigt sammantrÀffande Àr att detta har hÀnt en gÄng tidigare och dÄ var sÀkringen trasig till varningsblinkern/vindrutetorkarna etc. Jag bytte den men den small direkt och sedan började displayen fungera igen. Nu efter att displayen slutade funka igen sÄ provade jag att byta den dÀr sÀkringen och nu fungerar varningsblinkers/flÀkt/vindrutetorkare etc och sÀkringen hÄller men ingen display som fungerar. Det kan ju vara en slump men.....dessutom har jag haft problem med en glappande kylvÀtskenivÄ-kontakt sÄ jag var dÀr bak och "juntade" pÄ den i samma veva som displayen slocknade. Jag antar att det inte har en koppling men mÀrkligt Àr det.
NÄgot tips pÄ var jag kan fortsÀtta felsöka?
Ha en fortsatt fin pÄsk!