Hallå!
Dags för några rader igen…det har hänt en del och en fruktansvärd sak!
Vi börjar med det fruktansvärda! Våra fantastiska nyfunna vänner här uppe förlorade sin dotter i en bilolycka för nån vecka sedan!
Jag kommer aldrig förstå den smärta och lidande de känner…det jag kan göra är att finnas där, ställa upp, hjälpa till, stötta efter bästa förmåga!
Är det inte för jävligt att de finaste av människor på något sätt alltid måste drabbas av tragedier! KÄMPA mina vänner!
V I F Tilde.
En mindre bra sak och det känns ”fjuttigt” i sammanhanget, då spökar det i mitt knä…som varit svullet i snart en vecka!
Givetvis kan jag inte vara still, så jag har ändå kört maskin…men borde vilat ”påken” med facit i hand!
Det började med att jag gjorde illa stortån på höger ben när vi plockade svamp…trampade ner mellan två stenar och vred till det i foten!
…så jag haltade runt i några dagar och sannolikt överbelastade jag vänster ben och således fick knät ”smaka” och där är vi nu!
Så jag har dopat mig med ”tuffa doser” värktabletter, för att hålla smärtan stången, då det har gjort för j*vla ont i odrogat tillstånd!
Känner jag ingen bättring tills i morgon, får jag nog kolla upp saken…men det skaver att ha med vårdcentraler att göra!
Hursomhelst så behöver jag inte värktabletter i samma omfattning, så det ”lutar” åt rätt håll…i a f lite!
Uppdaterat! ”Hela byn” var less på att se mig stappla runt och de mer eller mindre tvingade mig att uppsöka läkarvård!
Facit: Inget brutet, inget fel på menisken, inga uttänjda ledband, men som befarat en kraftig överansträngning efter trasslet med foten!
…och nån sjukgymnastik blir det inget av med, som sjukvården tyckte jag skulle göra!
Har en tendens att komma på kant med denna yrkesgrupp och således avstår jag rekommendationerna!
Som sagt har jag inte haft ro i kroppen, så det har blivit lite maskin, trots ömmande ”lemmar”!
Hjälpt grannen med att gräva för en hundgård, då ”lilla” Rut kommer behöva en framgent!
Vi schaktade ur en yta, grusade av och har lagt ut betongpålar som ram runt och för att ställa staketsektionerna på!
…min andra granne ville också ha hjälp!
Hos honom har jag "renoverat" gamla diken i skogen, återställt några skogsstigar efter vinterns avverkningar och lagt igen spår där det gått efter skogsmaskinerna!
Har hunnit med en ”ny kund” som ville ha hjälp med att ”fixa” till en bro över ”stordiket” här i Bälinge!
Bron är byggd på fem riktigt kraftiga järnbalkar med grova plank uppepå! Det som hänt är att cementsockeln balkarna vilar på börjar ”ge upp” och det måste gjutas en ny!
Den yttre balken har ramlat av och det hände när de skulle köra över med flytgödsel ekipaget…dvs ”stor” traktorn och en ännu större tankkärra!
Efter detta kör man inte över längre, utan bron är avstängd!
Vi grävde rent efter gamla betongmuren, justerade alla balkar i höjd och drog in dem lite längre in i konstruktionen! Vi rundade av med att trycka ned ett gäng grova metallrör utefter muren!
Kunden räknar med att rören både fungerar som pålar och att förankra formen i…tror han har klart för sig!
Det var inga problem att trycka pålar i ”Bälinges Mossar”, då dessa består av blålera och svart torvjord!
Vi har hunnit med några konserter också på den oerhört pittoreska utescenen Parksnäckan.. granne med Studenternas! Jag kan varmt rekommendera detta ställe!
Vi kollade in HOOTERS, lite på vinst och förlust, då de inte fastnat hos mig, mer än låten 500 miles…men vi blev glatt överraskade, då de var skitbra och om de kommer tillbaks…då är vi där! Dagen efter stod LITA FORD på scenen…inte lika bra, inte dåligt heller…men det var kul att se henne ändå! Gillade i unga år The Runaways där hon ingick som gitarrist!

Härnäst väntar Bo Kaspers Orkester på "Snäckan"…som jag ser fram emot!
Träffade deras organist Mats Schubert i Malmköping när vi var där på deras marknad!
Trevlig snubbe som flyttat från stan ut på sörmländska landsbygden, precis som vi hittat frid i den Uppländska …ingen av oss saknar Stockholm!
Var iväg på en ”roadtrip” till Borlänge…köpte en bogserad gräsupptagare till ”Lill Traktorn”!
Såg efter vägen en skylt till Grådö Mejeri...så på hemvägen svängde jag in för en koll!
Vi köper deras produkter, då de inte har Bovaer i produkterna! Mejeribyggnaderna var inte särskilt upphetsande, men innan man kom fram stod denna parkerad efter vägen!
...och vad som såg ut att vara en flygplansmotor stod bakom!
Detta var mer upphetsande och givetvis infann sig frågan varför man köpt ett lok och parkerat det i mitten av ingenstans!
Fantastiskt att få se ett lok på nära håll...mäktiga doningar!
I svampskogan går det bra…enda till för en dryg vecka sedan!
Vi har plockat runt 10-12 fulla hinkar som vi delat med oss av och fryst in en del själva…man går inte ut och letar, man går ut och hämtar i år!
...så nu väntar jag bara på att ”knähelvetet” skall ge sig, så man kommer ut i skogen igen!
Vår gäststuga är numer belagd med skyddsmatta på parketten och jag har byggt färdigt bänken som skall stå där, den är numer bränd och oljad!
Bordskivan finns hemma, men skall kapas till och sättas på plats…sen behövs det fixas med något skydd på väggen! Vad det blir får vi se!
Å sen det jobbiga för den ”propaganda marinerade” befolkningen!
Det går dit de lutar…och det går bra dessutom!
Tids nog kommer många att få ångra vad man hasplat ur sig…när man tagit vad pressen tutat i oss som någon form av sanning!
Sanningar har man svårt för i MSM och det kan vara bra att ha med sig…och fundera på när något basuneras ut hårt i media!
Tids nog kommer befolkningen förstå hur inihelvete lurade vi blivit…om allt!
…tänk er både en och två gånger innan ni uttalar er framgent…det kan vara en bra grej!
Allt som händer i världen sker av en anledning…
I ärlighetens namn så är inte våra medier särskilt frikostiga med relevant info… tex varför sägs inget om Obama?

Och här i Falukorvien ”lallar” vi på som vanligt och gödslar skattepengar i världen, trots att samhällshaveriet inte går att sopa under mattan längre!
…men hav tröst, det kommer bli bra!
WWG1WGA
må de!