...så var Roger Bälinge´s blogg tillbaka!

Här kan du starta en "blogg"
Kategoriregler
Detta forum är avsett för medlemmars bloggtrådar. Endast trådstartaren kan lägga till inlägg i den egna bloggtråden.
Infoga ditt medlemsnamn i rubriken när du startar bloggtråden!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
Är numer pensionär och ibland inte!
...och bloggen är tillbaka!
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...så var Roger Bälinge´s blogg tillbaka!

Inlägg av Roger Bälinge  (trådstartaren) »

God morgon!

STORT TACK till Holger! :shake_hands:

Nu har jag fått min blogg åter! :hurra:
Det kommer inte gå att kommentera mina inlägg, vilket kanske skaver för "grindväktarna" som t o m finns här på ett "maskinistforum"! :vissla:
...hoppas att det på något sätt går att få mina gamla inlägg upplagda!
För att dölja den begynnande demensen, så har jag dessa inlägg som en slags tidslinje där jag ofta går tillbaka och ser vad som skrivits och vad jag sysslat med! :blinkis:

...rätt vad det är tar jag till orda igen och länkar till min Terextråd!

må de!
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Drain The Swamp, Trust the plan!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...så var det dags för ett inlägg på min nya blogg!

God morgon!

Det blir längre och längre mellan inläggen och det beror givetvis på att livet på landet inte alltid är så rikt på händelser att skriva om..
Hursomhelst är det jävligt skönt att INTE ha ett "fast jobb" att förhålla sig till...här uppe kommer man och går lite som det passar och det passar mig!
Självklart ställer man upp på "klockslag", men vanligtvis nämns det aldrig att vara på plats vid given tid, hålla rast vid given tid och åka hem på given tid!

Vad har hänt då?
Vi har bestämt att vår gäststuga kommer att tömmas och bli en bod som frugan kan hålla till i...med sina växter m.m.
Insåg att stugan inte kommer inrymma särskilt många gäster och har inte heller gjort det sedan den färdigställts! (Gästerna har helst velat "knoppa" i gästrummet)
Att ploga med Chevan och att sanda med grävaren har fungerat till full belåtenhet!
Dubbelmontaget på "Bobban" var en hit...nu blir det inga djupa spår in till laddstationen!
Bild

För egen del har jag varit lite kreativ...kommer inte ihåg vad som jag förmedlade på "gamla" bloggen" och i trådarna... :klia: :klia:
... men en ny kanon till Leffe och en rosenbåge till hans kära Ilona på deras födelsedagar har jag i a f gjort!
Några tavlor har målats! En till min kära vän Susanne, som jag känt längre än min kära fru! Susanne fyllde jämt och hon ville ha ett "nytt ägg"... :uupps:
...hon fick nämligen ett ägg målat i olja när jag "började" måla, för runt 40 år sedan!
Hon tyckte det var dags för ett nytt och vem kan motstå en fantastisk kvinna och människas önskan? :smile: :smile:
Bild

Lite övrigt...kreativt! :blinkis:

Bild
Bild

Varje måndag, onsdag och fredag ger sig det lokala PRO-gänget ut på vägarna här i området, dvs Lasse, Mats och jag!
Vi har börjat att promenera nån timme varje gång. Avgång 07.00 hemifrån Lasse och så sluter jag upp hemma hos mig och sedan knallar vi på och ser vart det slutar, ingenting bestämt, inga uttalade mål...perfekt! Man känner sig jävligt nöjd i a f vid hemgång!

I slutet av månaden har jag bokat hotell i Stockholm...vi skall se mitt favoritband på Cirkus! BLUE ÖYSTER CULT
Endast två originalmedlemmar är kvar, Eric Bloom 80 och Donald Roeser 77.... :uupps:
Vi har även köpt "plåtar" till fler konserter! Inner Circle, The Hooters, Lita Ford, Bo Kaspers Orkester, alla på Parksnäckan här i Uppsala...
Paul Carrack skall vi se i slutet av året på Göta Lejon i Stockholm!
Som ni ser är det blandad kompott!...ser fram emot allt!
Finns det en bättre sångare än Paul Carrack? Hans musik tilltalar mig inte jämt, men lyssna på rösten! Fantastisk!

Inget jobb i älgparken för frugan denna säsong, då hon vill vara lite mer fri att fixa med planteringarna och inte minst plocka svamp!
Vi har dock anmält oss att ställa upp om det skiter sig med personal vid sjukdom och liknande!
Jag är tänkt som traktorförare till Leffes "grållar" som drar vagnarna med folk runt i parken!
För en tid sedan hjälpte jag Leffe med lite diken och dräneringar med grävarn...vi "dränerade träsket" kan man säga!

Apropå "dränera träsket"...

När skall det gå upp för svenska folket att President Trump gör just det..."dränerar träsket"? (Det globala politiska träsket, som är gigantiskt)
Trots en Trumphatande media som inte drar sig för lögner och osanningar om hans presidentskap, så vet han exakt vad han gör, tro inget annat!
När skall det gå upp för befolkningen att vi lyder under "Low of War Manual" (dvs militärlagar) i Sverige, precis som i övriga världen? Vem är CIC, tror ni?
När skall världen förstå att President Trump avslutar det som JFK en gång började, nämligen att "dränera träsket", men som kostade honom livet?
När skall folk förstå att det alltid funnits en "global djup stat" som styrt och ställt i det fördolda och som absolut inte varit för världen befolknings bästa?
När skall folk i Sverige förstå att "topplocket" av den "globala djupa staten" finns i Sverige och har i princip alltid funnit här? Vilka de är kan ni säkert räkna ut själva!
Ni som trodde att Clintons, Obama och Biden var utmärkta i sitt presidentskap kommer att kraftigt få revidera detta!

Fundera lite på citatet här under och fundera också på om svenska folket får adekvat info om världsläget?

”Vi har behov av fri information. Ett land som är rädd för att låta medborgarna själva bedöma sanningen och lögn, är ett land som är rädd för sina medborgare”
President John F Kennedy, februari 1962

En nation som drivs av massmedia kommer aldrig att få veta sanningen.
Ett land som drivs av banker kommer alltid att vara skuldsatt.
Sjukvård som drivs av Big Pharma kommer aldrig att bota sjukdomar.
En stat som styrs av krig kommer aldrig att känna fred.
Om receptbelagda läkemedel botade dig skulle det inte finnas något behov av läkemedelsföretag.
Om banker hjälpte dig att komma ur skulden skulle det inte behövas banker.
Om politikerna löste nationens problem skulle det inte längre behövas politiker.
Summa summarum...droger botar inte; banker håller dig i skuld och politiker skapar problem som bara de kan lösa, men ofta inte gör det…
… utan designar dem för sina egna själviska syften. Om vi verkligen vill ha ett fritt land måste vi se till att de korrupta politikerna aldrig valdes.
Det är bra att känna till att det finansiella systemet som vi känner det håller på att kollapsa av sitt eget svek…vilka är de skyldiga? Du och jag?

Vet ni föresten att Sverige har minst 5 st Psyopsförband/grindväktare med runt 300 pers i varje som "övervakar" på sociala medier...
...för att skademinimera för etablissemanget och att med alla tänkbara medel se till att befolkningen inte tänker själv, utan tänker och säger det som eliten vill!
Fundera på om har detta med demokrati att göra?

Bild
Bild

Trevlig helg!
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...dags för lite mer från Lindberg i Uppland!

Hallå go vänner!

Så var det dags för några rader igen…

Skall hjälpa till med ensilage i år också, redan idag faktiskt… ”Bonn” tyckte det gick bra och gräset blev väl packat med grävarn och han hade fint foder hela vintern!
Lite annat ”grävpyssel” verkar vara på gång, även om min kropp inte kräver så mycket..

Jag har satt lite kantsten på tomten, så ”lilla hjärtat” blir nöjd. Vi har gjort om lite på baksidan vid gäststugan…som inte är någon gäststuga längre, snarare växstuga!
Har grävt bort en stor stubbe och skrapat berget rent och satt en bit granitsten och fyllt på med jord för plantering av bärbuskar m.m….
Några ”remsor” sten är satt för att hålla isär gräsmattan mot grusgångarna runt växthuset!
På framsidan har jag använt 30 meter mursten som kantsten för att rama in planteringen mot berget…körde med mursten runt plattorna när jag satte dem 2022!
Tycker murstenen fungerar utmärkt som kantsten..de står stabilt och är lätta att ställa och justera!

Bild
Bild
Bild

Har även lagt om lite plattor, pga gräs… fogade inte med sand denna gång utan något ”annat skit” som ”kladdar” ihop av vatten så inte gräset skall få fäste!
…tror på det när jag ser det! :vissla: :vissla:

Håller på med ett projekt som involverar fyra stycken gamla trähjul som införskaffades för något år sedan…tänker bygga en mindre vagn att ställa upp som dekoration!
…misstänker att den kommer bli belamrad med växter! Bilder kommer nog på min tråd, där vissa anser att jag har åt helvete för mycket fritid, typ!
Orsaken till att det fixas så att ”lilla hjärtat” blir nöjd är att hon älskar att ”påta” och då skall hon få göra det… När vi flyttade upp hit var man lite ”schalur” på hur vi skulle bli mottagna osv…
Jag var inte orolig för egen del, då mitt yrke ” jämnade marken” och man kom in på ett bra sätt i gemenskapen, men ”lilla hjärtat” har haft det lite svårare med den biten!
Vi måste båda trivas, så då lägger jag en del krut på att hon får vad hon pekar på i princip…

Den 29 maj 19.30 äntrade BLUE ÖYSTER CULT scen på Cirkus i Stockholm…har sedan tidigt 70 tal följt dessa herrar och har varenda skiva de gett ut! Ett briljant band och deras musik har allt jag gillar!
Konserten i sig var hyfsad, man måste ha med sig att originalmedlemmarna Eric Bloom är 80 bast och kämpar lite med hälsan och Donald Roeser (Buck Dharma)är 77 och är väl i hyfsad vigör!
Övriga bandet är yngre… De spelade knappt två timmar och hann med några av mina favoriter (Harvest moon och The Vigil) och sedan de ”låtar” som publiken kräver, typ ´Godzilla, Dont fear the reaper!
Utan att veta, men detta var nog sista gången jag gavs chansen att se dem igen! Såg dem på ”Grönan” 1978 och på Rockbåten 2014
https://www.rocknytt.net/live/184278-li ... 2025-05-29
Bild

På lördag är det klassfest igen med mina ”första” klasskamrater från mina år i Malmköping…vi intar åter igen värdshuset för en trivsam lördag!
Har åter bokat ett övernattningsrum på värdshuset…inget lyx, ingen AC, men det funkar! :grin:

För övrigt ”ångar” Bajens herr och damlag” på i allsvenskan…vi håller till där vi skall i serierna! :thummar: :thummar:

Så lite fakta m.m. som måste upp på bordet nu, så folket i ”Falukorvien” vaknar till…det börjar bli dags!
Sveriges befolkning lider uppenbarligen av Stockholmssyndromet, dvs man tar parti för dem som inte vill folket väl och vräker skit i allmänt oförstånd över de som vill väl!
President/CIC Trump vid makten kommer göra skillnad för mänskligheten…d.v.s. tvärtemot den hatstorm som inte minst svensk media publicerar!
Har man som Sverige den hårdast styrda median i världen, så blir vårt nyhetsutbud därefter, dvs maktens propaganda. Så det är inte skitkonstigt att svenskarna inte får tillgång till adekvat info om världsläget.
Donald J Trump är folkets president och således hotar han allt etablissemanget/djupa staten är livrädda att förlora, dvs det självklara, makt och pengar! Deras agenda är ju att "folket" får varken ha makt eller för mycket pengar…dvs att vi blir mer fria och inte tar en massa skit eller är rädda att ställa makten till svars!!
RFK jr har fått fria händer av Trump att se över amerikanska folkhälsan och det har han tagit fasta på, kan man säga! Fantastisk man RFK jr…en kämpe för folkets väl!
Fakta om vaccinerna och de för folket dolda och jävligt skadliga biverkningarna exponeras hårt i USA av honom. Inget mer Covidvaccin för barn och gravida har ”klubbats” genom! Snart är det här också, hoppas jag!
..kom och tänka på ASTRA ZENECA…prova skriv det A STRA ZE NECA och be Google översätta det till latin… Är det bara en slump att det blev så här tokigt? :uupps: :uupps:

Lämnar några bilder att fundera på…vad pågår egentligen?, vem är vem och vem är istället för vem??? :klia:
Bild
Bild
Igår gick Donald Trump ut i amerikansk media och sa att Joe Biden avrättades 2020 för landsförräderi…så vem var det som ”snubblade” runt på världsscenen som Biden? :klia:
Fortfarande knäpptyst om en världshändelse i median…varför? :klia:

må de!
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...några rader från Lindberg 1!

Hallå!

Dags för några rader igen…det har hänt en del och en fruktansvärd sak!

Vi börjar med det fruktansvärda! Våra fantastiska nyfunna vänner här uppe förlorade sin dotter i en bilolycka för nån vecka sedan!
Jag kommer aldrig förstå den smärta och lidande de känner…det jag kan göra är att finnas där, ställa upp, hjälpa till, stötta efter bästa förmåga!
Är det inte för jävligt att de finaste av människor på något sätt alltid måste drabbas av tragedier! KÄMPA mina vänner!

V I F Tilde.
Bild

En mindre bra sak och det känns ”fjuttigt” i sammanhanget, då spökar det i mitt knä…som varit svullet i snart en vecka!
Givetvis kan jag inte vara still, så jag har ändå kört maskin…men borde vilat ”påken” med facit i hand!
Det började med att jag gjorde illa stortån på höger ben när vi plockade svamp…trampade ner mellan två stenar och vred till det i foten!
…så jag haltade runt i några dagar och sannolikt överbelastade jag vänster ben och således fick knät ”smaka” och där är vi nu! :sad:
Så jag har dopat mig med ”tuffa doser” värktabletter, för att hålla smärtan stången, då det har gjort för j*vla ont i odrogat tillstånd!
Känner jag ingen bättring tills i morgon, får jag nog kolla upp saken…men det skaver att ha med vårdcentraler att göra!
Hursomhelst så behöver jag inte värktabletter i samma omfattning, så det ”lutar” åt rätt håll…i a f lite!
Uppdaterat! ”Hela byn” var less på att se mig stappla runt och de mer eller mindre tvingade mig att uppsöka läkarvård! :uupps: :uupps:

Facit: Inget brutet, inget fel på menisken, inga uttänjda ledband, men som befarat en kraftig överansträngning efter trasslet med foten!
…och nån sjukgymnastik blir det inget av med, som sjukvården tyckte jag skulle göra!
Har en tendens att komma på kant med denna yrkesgrupp och således avstår jag rekommendationerna! :blinkis:

Som sagt har jag inte haft ro i kroppen, så det har blivit lite maskin, trots ömmande ”lemmar”!
Hjälpt grannen med att gräva för en hundgård, då ”lilla” Rut kommer behöva en framgent!
Vi schaktade ur en yta, grusade av och har lagt ut betongpålar som ram runt och för att ställa staketsektionerna på!
…min andra granne ville också ha hjälp!
Hos honom har jag "renoverat" gamla diken i skogen, återställt några skogsstigar efter vinterns avverkningar och lagt igen spår där det gått efter skogsmaskinerna!
Har hunnit med en ”ny kund” som ville ha hjälp med att ”fixa” till en bro över ”stordiket” här i Bälinge!
Bron är byggd på fem riktigt kraftiga järnbalkar med grova plank uppepå! Det som hänt är att cementsockeln balkarna vilar på börjar ”ge upp” och det måste gjutas en ny!
Den yttre balken har ramlat av och det hände när de skulle köra över med flytgödsel ekipaget…dvs ”stor” traktorn och en ännu större tankkärra!
Efter detta kör man inte över längre, utan bron är avstängd!
Vi grävde rent efter gamla betongmuren, justerade alla balkar i höjd och drog in dem lite längre in i konstruktionen! Vi rundade av med att trycka ned ett gäng grova metallrör utefter muren!
Kunden räknar med att rören både fungerar som pålar och att förankra formen i…tror han har klart för sig!
Det var inga problem att trycka pålar i ”Bälinges Mossar”, då dessa består av blålera och svart torvjord! :thumme:
Bild

Vi har hunnit med några konserter också på den oerhört pittoreska utescenen Parksnäckan.. granne med Studenternas! Jag kan varmt rekommendera detta ställe! :thummar: :thummar:
Vi kollade in HOOTERS, lite på vinst och förlust, då de inte fastnat hos mig, mer än låten 500 miles…men vi blev glatt överraskade, då de var skitbra och om de kommer tillbaks…då är vi där! Dagen efter stod LITA FORD på scenen…inte lika bra, inte dåligt heller…men det var kul att se henne ändå! Gillade i unga år The Runaways där hon ingick som gitarrist!
Bild
Bild
Härnäst väntar Bo Kaspers Orkester på "Snäckan"…som jag ser fram emot!
Träffade deras organist Mats Schubert i Malmköping när vi var där på deras marknad!
Trevlig snubbe som flyttat från stan ut på sörmländska landsbygden, precis som vi hittat frid i den Uppländska …ingen av oss saknar Stockholm!

Var iväg på en ”roadtrip” till Borlänge…köpte en bogserad gräsupptagare till ”Lill Traktorn”! :!:
Såg efter vägen en skylt till Grådö Mejeri...så på hemvägen svängde jag in för en koll!
Vi köper deras produkter, då de inte har Bovaer i produkterna! Mejeribyggnaderna var inte särskilt upphetsande, men innan man kom fram stod denna parkerad efter vägen!
...och vad som såg ut att vara en flygplansmotor stod bakom!
Detta var mer upphetsande och givetvis infann sig frågan varför man köpt ett lok och parkerat det i mitten av ingenstans! :razz: :razz:
Fantastiskt att få se ett lok på nära håll...mäktiga doningar! :cool: :cool:
Bild
Bild

I svampskogan går det bra…enda till för en dryg vecka sedan! :uupps:
Vi har plockat runt 10-12 fulla hinkar som vi delat med oss av och fryst in en del själva…man går inte ut och letar, man går ut och hämtar i år!
...så nu väntar jag bara på att ”knähelvetet” skall ge sig, så man kommer ut i skogen igen!

Vår gäststuga är numer belagd med skyddsmatta på parketten och jag har byggt färdigt bänken som skall stå där, den är numer bränd och oljad!
Bordskivan finns hemma, men skall kapas till och sättas på plats…sen behövs det fixas med något skydd på väggen! Vad det blir får vi se!

Å sen det jobbiga för den ”propaganda marinerade” befolkningen!
Det går dit de lutar…och det går bra dessutom! :thumme:
Tids nog kommer många att få ångra vad man hasplat ur sig…när man tagit vad pressen tutat i oss som någon form av sanning!
Sanningar har man svårt för i MSM och det kan vara bra att ha med sig…och fundera på när något basuneras ut hårt i media!
Tids nog kommer befolkningen förstå hur inihelvete lurade vi blivit…om allt!
…tänk er både en och två gånger innan ni uttalar er framgent…det kan vara en bra grej!
Allt som händer i världen sker av en anledning…
I ärlighetens namn så är inte våra medier särskilt frikostiga med relevant info… tex varför sägs inget om Obama?
Bild
Och här i Falukorvien ”lallar” vi på som vanligt och gödslar skattepengar i världen, trots att samhällshaveriet inte går att sopa under mattan längre! :snow: :snow:
…men hav tröst, det kommer bli bra! :thumme:

Bild

WWG1WGA

må de!
Senast redigerad av Roger Bälinge den 06:21:02, 12-08-2025, redigerad totalt 4 gånger.
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...har samlat på mig lite bilder!

God kväll!

Några undrar vad WWG1WGA betyder...Where We Go One We Go All...J F K hade detta ingraverat på sin skeppsklocka!
JFK är "rumren" och alltid hyllad, men inte President Trump...trots att C I C Trump tänker avsluta det JFK startade!
Bild
Några "motorbilder"

Bild
Burning Desire! :cool: :cool:
Bild
Bild
Denna "rod" brukar dyka upp i Ulva på tisdagar...snygg rod med en snygg baklucka! En hyllning till "farbror" Ian! R I P
Bild
Captain America...Peter Fondas H D Panhead... en snygg replika! :thumme: :thumme:

...vid ett kokainbeslag hittades detta! Bland svastikor och Hitlermärkta paket dyker Tre Kronor upp? :uupps: :uupps:
Bild

Lite övrigt... :smile: :smile:
Bild
Bild
Bild

WWG1WGA
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...några rader till om just ingenting!

Tjena, tjena!

Lite nytt från Bälinge…
Kan lägga till mitt CV att jag framfört ett stycke skördetröska i timmarna 4… :uupps:
”Bonn” var en gubbe kort i tisdags, således var han solo på gården! ”Gubben” var tillbaka på onsdag morgon!
Korna skulle mjölkas, så han undrade om jag kunde köra tröskan? Det flaggades för regn som idag och han hade mycket otröskat!
Han menade att det inte var skitsvårt, så jag fick en snabbkurs på några minuter, sen drog han till korna!
…det var inte skitsvårt heller, bara man fick ordning på styrningen! Det är en sak att styra med framhjulen och en helt annan sak när styrhjulen sitter bak.. :svettas:
Hursomhelst så var han nöjd när han löste av mig, allt var helt och jag hann undan med en bra bit! :thumme:

Tidigare på dan hade jag fixat till vägen till åkern där jag tröskade, vilket var lite mer något jag var bekväm med, typ! :blinkis: :blinkis:

Bild

Bild

Bild

Märkliga saker i skogen…eftersom jag legat lågt med svampplockning på grund av mitt spökande knä och fot, så har vi inte varit i skogen på runt 10 dagar!
När jag ansåg mig redo drog vi iväg och fann att det var soprent på alla våra ställen! Vi är vana att det kan varit någon på något av våra ställen, men fan inte på alla vi har, typ 10-12 olika!
Man fick känslan av att en ”armé” varit ut och gått skallgång…runt hela Åkerlänna med omnejd!
…vi noterade i a f en sak som kanske är lite mer alarmerande! Man kan gå i skogen och det finns inga mygg, inga flugor och inte ens bromsjävlar! Vad har hänt?
Har även sett det på bilen…förr var framruta byst med ”insektsrester”, idag är det jävligt sparsamt med dessa! :klia:

Hursomhelst har det fixats med annat, nu när det är ”tomt” i skogen… Har haft problem med hjulinställningen på Chevan!
Det som händer är att inställningarna inte håller utan ändras på några månader! Min gode granne hittade problemet idag, då vi skulle justera om och försöka låsa justeringarna!
Det visade sig att justeringsplattorna (alt bultarna) är slitna, så det går inte att justera för att justeringsplattorna inte följer med bultarna när man vrider på dem!
Hursomhelst är nya plattor och bultar beställda! Vi antar att problemet löser sig med nya grejer…

Jag har även hunnit med att arsla till det, då jag ”kvaddade” ena baklyset…farbror såg sig inte för när han vände i skogen och får själv stå för notan! Sånt skaver!

Nya axlar i mitt S 45 fäste är på plats på planeringsskopan…ledsnade på att se sprickorna runt axlarna och att axlarna började bli slitna och således glappar skopan i fästet!
Kapade av axlarna och slipar ur svetsresterna och min gode granne ”brände” fast de nya axlarna! Skall även packa om hammarreturens koppling som börjat fukta! Den lokala maskinverkstaden har tagit hem satsen!

Med lite tur kommer tvätten fram också och maskinen får en tvagning…Tvätten är åter i drift efter en mindre översyn, även detta av min gode granne!
Lasse som han heter är överjävlig på att fixa med i princip allt! Det var han som hjälpte mig med Chevan i vintras då vi fick riva toppen m.m., han fixade också min röjsågen, trimmern, traktorn m.m.
Han fick en Cheva från 39 att gå som en klocka…vilket andra verkstäder helt misslyckats med! Ägaren var glad som ett ”barnkalas” när han åkte hem från Lasse med Chevan!
En guldkis som hela området vänder sig till när saker och ting pajar!

Några aktuella ”jobbiga” bilder måste jag ju bjuda på…

Bild
De här har WHO tänkt om världens befolkningar…låter fint va?

Bild
Obama står anklagad för bl.a. landsföräderi… det ser inte skitbra ut för honom!
…något som vår media rapporterat om? I amerikansk media rapporteras det om detta dagligen!

Bild
Är det inte dags att sätta ned foten? Inga bönder, ingen mat! Detta är inte skitsvårt!

Bild
Var Pink Floyd före sin tid…var det detta som avsågs i låten ”Another brick in the wall” :klia:

Bild
Det är väl snart det enda vanligt folk har råd med i den korrupta världen! ”Budget plankstek” :smile: :smile:

(sugg)
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

Re: ...så var Roger Bälinge´s blogg tillbaka!

...en bild som säger en del om denna WHO allierade och hyllade man, men verkligheten har kommit ikapp!
Fortsatt knäpptyst i svensk media om att han är ställd inför rätta i Holland gällande vaccinagendan!....
Bild
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...en helt vanlig söndag i Bälinge!

God middag!

Skall försöka skriva lite oftare och lite mindre…istället för att göra förjävla långa ”tegelstenar”!

Som jag skrivit tidigare är numer gäststugan utrymd och iordningställd för något slags växthus…”Kåken” kommer inhysa övervintring för växter och trädgårdsmöblernas dynor m.m.!
Det ”bidde” en till bod, men med värme! Vi hade en i Älta också som var belamrad på liknande sätt… Tog en bild på ”nybänken”.
Min gode vän och forumdeltagare Micke Holmberg tror inte att saker existerar om det inte finns på bild, typ! :grin: :grin:
Bild

De gick åt helvete med planerna i veckan… :uupps:

Skulle hjälp till med ensilaget i början på veckan som varit, men ett haveri på ”bonns” snittvagn satte stopp för det. Nu var det inte bara snittvagnen som pajade, även min stickcylinder fick för sig att börja läcka…rätt rejält dessutom! Har skrivit om det i min ”Terextråd”. Numer är det fixat och jag är redo igen.
Terex TW 110
En trasig liten kopplingsbox var orsaken till stoppet i snittvagnen och som vanligt numer finns det inga reservdelar på hyllorna!
Delen fanns i Tyskland…med allt vad det innebär! Hursomhelst, så dök delen upp i fredags och nu funkar det igen! Dessvärre kunde vi inte köra i helgen pga regn, så vi börjar på måndag.

Tog en cool bild på en av skotarna utanför maskinverkstaden. :cool:
Bild

Eftersom jag fick tid över i o m haverierna, så målade jag motvikten, då den börjat ”krita”…så nu ser det bra ut igen! Har även bytt ut några slangar som sett bättre dagar.
Den utlovade ”tvagningen” av maskin har låtit vänta på sig, men det kommer. Har lite pyssel på tomten som skall fixas, men väntar med det!
Det är lite lerigt och vill inte skita ner däcken/hjulen när jag skall packa ensilage i morgon!
Bild

I fredags var jag på ”roadtrip” till Söderhamn och vår första tävlingsmatch för säsongen i bandy… Hammarby vann ganska enkelt mot Broberg med 7-2 och det lovar gott inför säsongen. Vi har numer rätt svårt de senaste åren att vinna mot Broberg på bortais.. Trevligt också att träffa goda ”bandyvänner” på läktarna och då även några ”Brobergare”… :buga: :buga:

Igår var Bo Kaspers Orkester på Parksnäckan…och de var verkligen skitbra! :thummar: :thummar: :thummar: :thummar:
Har sett dem ett flertal gånger, men gårdagens konstert var den bästa jag sett med dem! Inte för de andra varit dåliga!
Undrar om Sverige haft ett mer musikaliskt komplett band? De är briljanta musiker som verkligen behärskar sina instrument… :thummar:
Åter igen…Parksnäckan! Någon gång i livet så borde ni besöka detta ställe…
…och kommer Bo Kaspers på besök i närområdet…kolla in dem!
Bild
Bild

Nu är det bara en konsert kvar detta år, om inget intressant dyker upp…Paul Carrack på Göta Lejon i slutet av september!
Vi övernattar i stan på hotell och åker hem dagen efter! Hotellfrukost gillas! :thumme:

På tisdag ”bastar” min kära mor 86 år…så det blir en tur till hennes boende med tårtor till alla på avdelningen.
Återstår att se om ”morsan” känner igen mig…det är jävligt smärtsamt att se sin mor inte känna igen sin egen son!
Farsan är en ”nigthwalker” och inte kontaktbar förens senare på eftermiddagen, så det är inte stor mening att åka dit för tidigt och se honom "djupsova"….
…och sen har vi kvällsrusning i Stockholm att ta hänsyn till! Måste dra från stan senast 14.30-15.00.
Både frugan och jag skall passa på att ”knäcka till” oss hos min ”livmedicis” Micke på Montanakliniken när vi ändå är i stan!
Frugan har en axel som spökar och jag har dragits med lite spänningshuvudvärk de sista veckorna…
Det är möjligt att det finns bra chiropraktiker här i Uppsala, men så länge det går kommer Micke få ”fixa mig”!

…och så det oundvikliga!
N C S W I C
WWG1WGA
WE THE PEOPLE
THE GREAT AWAKNING
EBS
QFS
…åsså…lite bilder
Bild

Bild

Bild
…och en av de lättsammare slaget! :grin:
Bild

Trevlig söndag!

(sugg)
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...det rullar på både här och där!

Hallå i stugorna!

Tar och drar ner några rader igen!
Vi var på begravning av våra vänners fina dotter som tragiskt omkom i en trafikolycka för en tid sedan! Det var en väldigt fin begravning på en vacker plats.
Vila i frid Tilde.
Lider givetvis med mina vänner som har ett långt och svårt ”arbete” att gå genom eller ta sig genom! De vet att vi alltid finns där närhelst vi behövs! KÄMPA KÄRA VÄNNER!
Det är svårt att inte gripas av den sorg som infinner sig under dessa ceremonier…att se sina vänners sorg är tufft att bevittna!
Hoppas nu att mina vänner kan ta sig genom sorgearbetet så hela som möjligt och fortsätta med livet…även om detta alltid kommer finnas med dem resten av livet!
…åter igen!
KÄMPA!
Bild

En tredje ensilage-limpa är bärgad och inplastad! När väl alla maskiner var lagade och körklara, så gick det på 2 dagar att fixa ”bonuslimpan”!
Som jag skrivit på en annan tråd, så deltog jag bara första dagen med att lägga ut och packa 20 lass. Dagen efter byggde ”bonn” på med 7 lass till och plastade in allt!
Efter hemkomst på eftermiddagen ”andra dagen”, så lade vi däck och grus på plasten! DONE! :thumme:

Har varit på en ”roadtrip” med grävarn åt Björklingehållet och hjälp en kollega med att ställa bl.a. 2 avloppsbrunnar. Vi började schakt för en brunn och en stenkista för ”gråvatten” som måste färdigställas innan schakt för avloppsbrunnarna, då utrymme saknades för en passage! Att stoppa ner två betongbrunnar som är 2,3 meter höga i en bergstomt är knepigt, men det löste sig ganska OK!
Oron var vikten på brunnarna…så jag ”säkrade” med att ställa av rototilten! Inga problem att lossa från bilen eller ”stuva” ned i schakten”
Kan tycka att det inte är skitsmart att ha ingången av ”skitvattnet” i konan istället för i brunnsdelen! Hade varit att föredra med ”däck” på brunnen i stället för konan, då hade brunnarna blivit 40-50 cm lägre…vilket hade varit av godo! Nåväl, allt är på plats och kunden är nöjd och det är det viktigaste! :thummar:

Har även varit ute på mer ”äventyr” i veckan…
Man dikar om några stora diken på Bälinge Mossar och man kommer inte åt att gräva rent under ”balk och trä broarna”…det brukar gå bra med en grov stock och gripen och trycka ut fyllningen!
Får man bara ”hål” på det, så fixar det till sig ”nästan själv”! :blinkis:

Dras fortfarande med problem med min fot efter ”snedtrampet” i skogen…trodde det gått över för några veckor sedan, men inte då! Har linkat runt sedan igår och det känns som om det blir i några dagar till!
Borde hålla mig lugn i några dagar, men det skaver att sitta på arslet bara!
Var idag i väg och röntgade foten, hade förjävla ont i natt och kunde inte sova.
Funderade mest på om det var någon skelettskada, men inga benbrott eller muskelskador mer än en inflammation.
…och det sedvanliga surret om Artros. Det tar man till varje gång man inte kan ställa diagnos… -Det kan ju också vara Artros… :cencored: :cencored:
Svampskogen får således vänta till i slutet av nästa vecka, för nu skall foten få tid att helas!

I England gick folk man ur huse för att protestera mot etablissemangets censur och ”diktatoriska” tilltag mot befolkningen! Svensk media fick det givetvis till att det var högerextrema protester…
…nä, nu ljög dom igen, som vanligt! Det var ”vanligt” folk som fått nog av globalistiska ledare, agendastyrda korrupta politiker och inte minst en okontrollerad invandring och dess konsekvenser!
Man räknade med runt en till två miljon personer, men vår vänstermedia fick det till 100 000! Det jag såg från filmer m.m. visade att det var ”vanligt folk” som protesterade…
För övrigt så pågår det protester överallt i Europas städer mot ungefär samma sak som i England…är det något vi hört om i svensk media?
Varför försöker svensk media dölja detta för sin egen befolkning är en berättigad fråga! Vem kan vilja att det inte kommer ut? Fundera på det! :klia: :klia:
Bild
Bild

Undrar när svenska medborgarna skall få nog och resa sig mot det ”elitstyrda” politiska patrasket?
När skall svensken förstå att det är varken sossar eller moderater som styr, utan en globalistisk oligarki? :uupps: :uupps:
…dvs topplocket av den djupa staten, de som verkar utan att synas och som skiter fullständigt i befolkningen!
Hur kommer det sig att ledare för stora privata företag och banker har ”direktnummer” till statsministern, oavsett partifärg?
....det säger inte lite om hur den svenska politiska adeln pantat in sig?

…men hav tröst!
En dag smäller det till och svensken får ett uppvaknande av gigantiska mått….och det är inte skitlångt bort!
Då skulle inte jag vilja tillhöra psyopsförbandets grindväkteri, eller vara msm journalist, ”hållhakspolitiker”, förespråkare av vissa injektioner m.m. m.m
Ansvar kommer utkrävas av dessa för att medvetet ha vilselett befolkningen…för något annat har de inte gjort!
Kommer ni ihåg varför Sverige behövde 27000 nya fängelseplatser…undrar för vilka? :klia:
NCSWIC= Nothing can stop what is coming! :thummar: :thummar:
WWG1WGA= Where We Go One We Go All :thummar: :thummar:

”Vi är inte här för att förbanna mörkret, utan för att tända ljuset som kan leda oss genom mörkret till en trygg och sund framtid.”
— John F. Kennedy
Bild

Bild
Bild

Trevlig helg! :wave: :wave:

(sugg)
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...det går mot kallare tider och även ljusare tider!

Hallå i stugorna!

Så var det dags igen!

Har färdigställt ett dikningsprojekt hos grannen…har grävt om och djupat dikena runt en åker samt utloppet! Utloppet sänkte jag i vintras på en höft, men ”hittade” några decimeter till nu!
…så vi har sänkt utloppet ungefär runt 40-50 cm och det har jag utnyttjat runt åker, som nu borde torka upp klart bättre än tidigare! Grävde även ner några dräneringar och satte en brunn!
Man ska ha med sig att leran här omkring är "okristligt" tät, seg och ”alltid” mjuk verkar det som! :vissla:
Bild
Bild

Har även varit ute på Bälinge mossar och fixat till flödena genom några vägtrummorna efter dikning av en kollega! Tänker bygga en ”specialare” för ändamålet…mer om den på Terextråden!

Baksidan här hemma på tomten har fått en rejäl ”overhauling”, då den såg för jävlig ut. Har lagt en del tid på att gräva ner sten, stubbar, datorer och några föråldrade mobiler…
…att det är jävligt gott om sten i dessa trakter är ett ”understatment”…det är sjuk mycket! :uupps: :uupps:
Har fixat hem ett gäng lass med skaplig fyllning som jag ”gallrat” genom och fått fram ”såbar” jord som jag ”klätt” in baksidan med!!
Vill inte kosta på dyr matjord där, men vill i a f få ytan i skapligt skick så jag kan klippa den med ”lilltraktorn”…
Bild
Bild

Kan lägga till att det är ett trivsamt inslag från de dagliga rutinerna att få tillfälle att banka skiten ur utrangerade laptops och mobiler…kan faktiskt varmt rekommendera detta! :razz: :razz:

Nu har min ”hovmekaniker” i området börjat ”rota” i infiltrationer m.m. gällande enskilt avlopp. Det låter som området står på tur för en ”kommunal översyn” under nästa år…med allt vad det innebär!
Jag funderar på ett litet reningsverk (Biokube BDT 600)…. Har även funderat på sluten tank på ”6 kubbar”…
Har någon erfarenhet av detta reningsverk är jag tacksam för info…det kommer gå att skriva om det på min Terextråd eller ett PM funkar bra! Även om den slutna tanken!

Lilla hjärtat och jag var i stan på Göta Lejon och kollade på Paul Carrack!
Världens bästa sångare enligt mig, även om den musik han spelar in inte jämt tilltalar mig! Fantastisk röst! :buga: :buga: :buga:
Konserten var skitbra..även om jag saknade någon låt! Bara låten ”Living year” var värd entréavgiften! :thummar:
Tror det kommer med åldern…när man uppskattar musik, sång och skickliga musiker som man normalt inte lyssnat på i unga år…det mognar på en, typ!
Bild
https://www.youtube.com/watch?v=v-rTTdx ... rt_radio=1
https://www.youtube.com/watch?v=32QKq3Q ... rt_radio=1
https://www.youtube.com/watch?v=nJX_VRr ... ik&index=2

Dagen till ära bokade vi in oss på hotell, åt middag på en av de äldsta kinakrogarna (öppnade1972) på Södermalm, Bamboogarden…och hotellfrukosten morgonen efter är aldrig fel!
https://www.bamboo-garden.se/omoss
Kan lägga till att en ung ”farbror” har hinkat mången bira på den kinakrogen…när man ”levde utelivet” som det anstår en yngling som släppt föräldrarhemmets sarg! :blinkis:
Södermalm och alla deras krogar på den tiden var välfrekventerade av oss spolingar…
Jag minns även Vivels, Lilla Paris, Caina, Ming Garden, Kvarnen, Gröna Jägaren, Fatburen m.fl…med ett leende! Those where the days! :cool: :lmao:

Nytt hotellbesök är eventuellt på gång…
Hammarby Bandy har hemmapremiär i Gubbängens skridskohall mot Frillesås och jag tänker nog närvara, medans ”lilla hjärtat” tänkte besöka goda vänner…
…så vi funderade på att ta det lugnt när vi är i stan, äta middag på ”byn”, ”knoppa” kvar, ny hotellfrukost innan avresan hem…får se, inget är bestämt!

…å så lite annat!
Har ni sett värre hybris? Detta från ett land som har runt 2 miljoner medborgare på antidepressiva läkemedel och en sjukvård som för det mesta befinner sig i stabsläge! Det är ju för fan pinsamt!
https://visitsweden.com/the-swedish-prescription/

I dessa tider kan det också vara bra att tänka sig för innan man dömer någon för dess åsikt eller hasplar ur sig något ogenomtänkt, vilket tyvärr blivit en paradgren i ”Falukorvien”!!
Nya tider väntar om hörnet och att se till att vara på rätt sida är viktigt!
Åter igen…allt som sägs om det ena och andra av ”sk experter, myndigheter, m.m.” har en klar tendens att vara det rakt motsatta mot vad de påstår!!
Utan att tveka kan jag påstå att ”motsatta sidan” fullständigt utklassar "expertisen" när det kommer till verkligheten/sanningen!

I USA gör CIC/President Trump m.fl. något åt kriminalitet, illegala invandrare, droger…m.m.
Här i Sverige skall medborgarna acceptera sprängningar, skjutningar, våld, rån av våra ungdomar m.m. m.m. enligt Rikspolischef Petra Lund.
Det är bättre att befolkningen anpassar efter dessa förhållanden istället för att göra något åt saken, anser hon! Detta är nivån!
Har man givit upp mot kriminaliteten? Klarar man samhällskontraktet med den inställningen?... är en relevant fråga?
Däremot om någon skriver något ofördelaktigt om klimat, invandring, woke m.m. vilket oftast är sanningen, då finns det resurser att snabbt som fan arrestera, döma!
…givetvis dömer man bara vanligt folk som tröttnat på ”slappheten” i samhället! Det är mer synd om förövarna än offren i detta land…hur hamnade vi här?
Man kan kalla det för vad det är, Befolkningsterror!
Inga avgångskrav har krävts, det är nivån! För övrigt har inga andra avgångskrav ställts på politiker, chefer som står bakom detta, dvs hela gänget…det är nivån!

TIME TO WAKE UP!

Har i vanlig ordning några bilder…
Bild
Bild
Bild

WWG1WGA!

(sugg)
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...det går mot vinter, men inte än, hoppas jag!

God kväll! "UPPDATERAD"

Dags för lite "skit" igen...

Braskamin är åter i drift.. :thumme:
Bild

Detta är redan åtgärdat och fixat…
Vi har haft en mindre vattenskada i kåken…dräneringshålet i kylskåpet var täppt, så vatten har runnit ut, men inte ut på fötterna som är tänkt med ”droppskydden”!
Nä…det tog vägen tillbaka under kylskåpet och hittade ner i parketten! Lyckligtvis i detta var att vi upptäckte detta innan det blev total katastrof!
Ungefär två kvadrat golv fick jag plocka upp…under fanns gamla korkmattan som skyddade golvspånet! Rev upp allt och satt in en fläkt i några dagar!
Kruxet var golvet…var fan får man tag i nytt golv av samma typ? Vi har samma golv i hall och kök och ingen tröskel mellan! Lyckades hitta samma golv i Estland och i Tyskland!
…men de vill inte sälja två paket, typ 5 m2!
Som tur är fick vi runt 10 m2 över när vi la in i kök och hall, så jag lade in i både klädkammaren och i ”hallen” utanför, så jag rev upp golvet i ”lilla” hallen!
….och det var precis vad som behövdes! :svettas: :svettas:
Bild

Varför ringde jag inte försäkringsbolaget undrar säkert någon…
…de hade inte heller hittat golvet och då hade de sannolikt rivit ut allt och bytt i både hall och kök!
Golvet var av ”high pressure” typ och lite dyrare och jag hade inte givit mig med något annat än samma golv!
Omaket att ha en firma här, när ha de tid o s v… samt självrisken!
Nopp…kan själv!
…men nästa gång kan jag inte själv, då ”reservdelarna” är slut…då ryker hela helvetet! :grin: :grin:

Lite mer diken har grävts hos grannen… det är lurigt att ha med flatberg att göra när man dikar!
Tror vi måste göra små ”dräneringsöglor” för att komma förbi med bibehållen botten! Dvs man gräver runt berget ut i åkern och tillbaka in i diket!
Ett brunnbyte måste eventuellt göras… tror vi ligger lite lågt med fortsättningen och fixar detta i vinter

En ny infiltration skall grävas ned hos min ”hovmekaniker”…ni vet han som fixar det mesta som har en motor!
Vi köpte båda hem en infiltrationssats, men min får vila tills kommunen sagt sitt, men då har jag grejerna hemma!
…och de blir inte billigare nästa år! :blinkis:

Kantsten skall sättas hos min gode vän i älgparken i veckan…han gillade de jag ramat in mina grusgångar och plattor med!
Så vi skall gräva ned ungefär 250 murblock som kantsten…och dessa kommer ligga i samma höjd som gräs och grus! Start i måndags och avslutades i torsdags förmiddag!
Leffe skall "jorda" på lite efter kanterna i veckan!
Bild
Bild

I lördags var ”bonn” över på fika…

Han har fått problem med en av fastigheterna…efter ett vattenprov, så behövs nytt dricksvatten!
Nu finns kommunalt VA inom rimliga avstånd, så vi skall ”hämta” hem detta till fastigheten!
Det blir LPS…dvs slangar och inte självfallsledning! 32 vatten och 40 avlopp skall grävas ned!
Det handlar om runt 100 meter ”slangschakt”, samt schakt för pumpenheten m.m…. detta skall ned inom kort!

Det rullar på…

En fråga som folk borde ställa sig…
Vad har blivit bättre för oss medborgare de senaste 20-25 åren?
Gör det någon skillnad vilken färg det är på regeringen?
Spelar ingen roll om du röstar, på vad du röstar?…det blir som "oligarkin" vill hursomhelst, tro inget annat! De styr Sverige och har ALLTID gjort!
Har något blivit billigare? I s f vad?
Har något blivit bättre i samhället? I s f vad?
När politiker säger att det går bra ekonomiskt för Sverige…vad får medborgarna? Vem ”håvar” in vinsterna? Borde det inte komma alla till del då?

Det kan vara bra att ha detta med sig framgent…
…att det handlar om barnen och har alltid gjort.
Vissa världsledare förstår detta bättre än övriga…det kan vara bra att känna till!
Visste ni att det försvinner miljontals barn varje år i världen!
Varför skrivs det inget om det i media?
Flera världshändelser bottnar nog i detta med barnen…vilka kan ni fundera på?
Detta med barnen kommer klarna framöver…och det är inte vackert!

Såg att Bill Gates har erkänt det som folk som begriper något vetat länge... :uupps: :uupps:
...får befolkningen sina pengar tillbaka som myndigheterna straffbeskattat befolkningen på i för att rädda klimatet, nu när det inte är något annat än en HOAX? :klia: :klia:
Vad skall alarmisterna göra nu? :insomnia: :insomnia:
https://edition.cnn.com/2025/10/28/busi ... ate-change
https://bakomkulisserna.info/2025/10/30 ... -klimatet/
Bild

Bild

Och en otroligt snygg och stilfull "FLOTUS"...som klär sig symboliskt, ibland!
Bild
FLOTUS= First Lady Of The United States :buga: :buga: :buga:

Trevlig helg!

(sugg)
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Användarens profilbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
viewtopic.php?t=362489
Sverige

...det går mot vinter, årstiden då all skit fryser!

God kväll!

Klämmer in några rader igen...
Vi hade en j*vla tur i oturen med kyl och frys...
Vi köpte nytt då vi flyttade in...frysen skulle man inte behöva frosta av...vilket är ren "bullshit"!
Jag lyckades få ihop "reservdelar" till golvet efter vattenskadan från kylen och allt var frid och fröjd...nästan!
...vi märkte att även frysen lämnade vatten på golvet varje gång man öppnade den!
Snabbt som fan ut med både kyl och frys från "inbyggnaden"...och visst hade det runnit lite vatten under droppskydden! Lyckligtvis hann vi upptäcka "skadan" tidigt, så vi stängde av frysen och tömde den!
Fick skruva ned bakstycket ini skåpet...och hittade felet! Även detta dräneringshål var täppt med is denna gång och då rinner vattnet ner på botten av skåpet och så småningom lägger det sig på tätningslisten!
Så varje gång du öppnar följer det med ut...och försvann givetvis in under frysen! Nu är frysen avfrostad och isen borta. Golvet klarade sig lyckligtvis!
...och nu var det väl fan om vi skulle drabbas igen inom den närmaste framtiden!

Fick ett närmast omöjligt uppdrag av grannen...om jag ville!
Runt 150 meter skogsdike som delvis blivit igentryckta efter avverkning...vilket är ett typiskt jobb för en bandare!
Kom fram till att jag inte kunde säga nej om jag inte provat, typ!
Så i måndags bar det av ner till "stenbrottet"...för det är vad det är, ett sjujävla stenbrott med rundsten till förbannelse och vissa på ett par "kubbar"!
Dessutom ett antal stora stubbar som jag inte tog mig förbi med mer än att ta bort dem. Det tog mig ungefär 5 timmar att bygga väg upp där vi skulle börja.
...problemet var att hitta material att "täta" av vägen med, så jag fick "byta" material...dvs gräva ner storsten vid sidan om och lägga det fina på vägen!
Hur som helst så fick jag till det och gjorde det sista i tisdags... kunde inte göra färdigt i måndags på grund av allt "inlåst" vatten! (typ en mindre sjö)
Att bygga vägen upp tog lite tid, men å andra sidan finns numer en fin basväg upp i skogen för framtida avverkningar och skotning!
Glad att åkerdiket nedanför hade väl funderande brunn och ledning därifrån…
Bild
Bild
Bild

Återigen så hade ”konspirationsteoretikerna” rätt…för vilken gång i ordningen vet jag inte!
I övriga världen havererar klimatagendan, vilket är oerhört glädjande! Det var inget annat än en hoax, något som påtalats länge av folk som faktiskt förstod vad det handlade om…
Bill Gates av alla backar nu från klimatagendan…
https://www.svd.se/a/XjG4Wr/cop30-behov ... bill-gates
…till skillnad mot medians s.k. experter, typ Rockström, Bjerström och givetvis alla partier och inte minst ”sekten” i miljöpartiet!
Här i Falukorvien kör man huvudet i sanden och gasar vidare som om inget hänt, men bollen är i rullning!
…kommer alla falsarier och lögner rendera straff för dem som medvetet ljugit och felaktigt skrämt upp befolkningen? För något annat har de inte gjort!
Till ”grindväktarnas” förtret, så havererar även detta med fodertillskottet Bovaer. Märkligt att alla artiklar i facktidningar hamnar bakom betalvägg…varför kan man undra!
I Danmark blir korna sjuka, mjölkar mindre och många kor dör…allt för att rädda klimatet som visade sig vara inget annat än en hoax! Arla var drivande i detta i Danmark, för kännedom!
https://www.bovaer.se/
https://klimatupplysningen.se/beware-of ... -exemplet/
Kornas hälsa och väl offrades av enfaldiga människors tro på att man räddade klimatet, som visade sig vara inget annat än en bluff!
Det är inget annat än djurplågeri och de skyldiga måste hållas ansvariga och dömas! Även de som misslett befolkningen med att påtala att Bovaer var det bästa sedan skivat bröd!
Norrlandsmejeriet lägger ner sin ”klimatsmarta mjölk”…verkar som ingen vill ha den! Personligen kommer inga Arla produkter in i vårt hem…
https://www.jamtlandstidning.se/jt25v46 ... ade/291357
Kolla Mejerikollen om du vill undvika Bovaer…
https://www.mejerikollen.se/product_list

I övriga världen exponeras Falukorvien i de olika flödena…av Trump, Bukele, Orban m.fl.
Bland annat Wallenbergs alla förehavanden runt om i världen i nutid och dåtid…typ WW2, Telecom infrastrukturer, betalningsinfrastrukturer, börser, banker, m.m. m.m.
Den havererade invandringspolitiken dyker ständigt upp, där Sverige framstår som ett rent skräckexempel av världsledare!
Även svenska kopplingar till terrorism dyker upp i flödet…vad har ”svenska intressen” sysslat med egentligen?
Är det därför vi inte får vara med när det hålls stormöten runt om i världen? Sverige har haft 1 statsbesök i år, 1…från Island!
Varför är Sverige satta i frysboxen kan man faktiskt fundera på?
…jag tror det finns en j*vla massa byk att tvätta innan vi får komma in i värmen igen, en j*vla massa!
Det är märkligt tyst i svensk media om den ständigt ”krackelerande” Sverigebilden…om det nu någonsin varit något att värna om!
Bild
Bild
Bild

Det får räcka så här…men det finns mer oegentligheter, tro mig!
må de!
(sugg)
WWG1WGA, MAGA, MSGA!
Visa alla inlägg på en sida

Återgå till "Medlemsbloggar"