Har nyligen köpt en H7Blc frÄn 83 och nÀr jag satt och grÀvde i helgen började den hacka litegrann nÀr man slÀppte svÀngen tillbaks till neutrallÀge efter man svÀngt Ät höger men inte Ät vÀnster, sÄ jag slutade köra och började kolla lite trÄdar.
Kom inte fram till nÄgot uppenbart sÄ jag satte mig i maskin igen och skulle prova igen men dÄ slutade svÀngen Ät höger att funka helt, lÄter ingenting nÀr man drar spaken Ät höger.
SvÀng Ät vÀnster funkar.
Vet med mig att jag har rÄkat trampa pÄ svÀnghÄllbroms pedalen men inte precis innan det hÀnde.
Trycker man pÄ pedalen nu sÄ lÄser den inte bromsen utan den snurrar fritt och inget reagerar om man provar svÀnga samtidigt.
Har inte mÀtt tryck för manometern i hytten Àr trasig.
Kan skruva men hydraulik Àr inte min starkaste sida, tacksam för svar om vad jag ska börja med.
H7BLC SvÀng problem
-
Johanodman
- 1 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen

- hÄkan öhlund
- Moderator

- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Ă
kerman H7MB
MF 3630 - Ort: Kalix
Re: H7BLC SvÀng problem
Har du drÀnera svÀngkransen först frÀmst om det var kallt ute nÀr du körde? Kan vara is sÄ hÀr Ärs, Alla H7b Mb har lÀtt för att ta in vatten i svÀngen.
HÄkan
-
Lost
- Fler Àn 10 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Ă
kerman H10
Ă kerman H10MB
Mf 203
Mf 3165
IH B275
Nuffield DM 4
JCB 2C TraktorgrÀvare
JCB 3D2 TraktorgrÀvare
Claas columbus tröska - Ort: kristianstad

Re: H7BLC SvÀng problem
Hej ,
Ingen expert heller men bara enligt din beskrivningen lÄter der för mig att ngt i sjÀlva sparken gett upp. Du kan ju svÀnga vÀnster sÄ utesluter jag motorn ( hydraumotorn) , lÄter mer som styrning av den .Sparken vÀnder ju bara flödes riktning.
( lite ventiler Àr ju inblandat med sÄklart , fast sparken Àr mekaniskt )
Jag hade börjad kolla dÀr.
Tryck borde du har dÄ den svÀnger vÀnster.
SvÀngbromsen kan jag inte sÀga ngt. Men den ska ju bara anvÀndas nÀr maskinen stÄ stilla .
Kolla om det finns olja i svÀnglÄda ( finns en mÀtpinne dÀr. ) Finns folk som trycker i fett ( ej rekommenderad) blir det hÄrt av kylan kan det blockerar svÀngbromsen.
En gissning bara.
Hoppas de hjÀlper.
Mvh Lost
Ingen expert heller men bara enligt din beskrivningen lÄter der för mig att ngt i sjÀlva sparken gett upp. Du kan ju svÀnga vÀnster sÄ utesluter jag motorn ( hydraumotorn) , lÄter mer som styrning av den .Sparken vÀnder ju bara flödes riktning.
( lite ventiler Àr ju inblandat med sÄklart , fast sparken Àr mekaniskt )
Jag hade börjad kolla dÀr.
Tryck borde du har dÄ den svÀnger vÀnster.
SvÀngbromsen kan jag inte sÀga ngt. Men den ska ju bara anvÀndas nÀr maskinen stÄ stilla .
Kolla om det finns olja i svÀnglÄda ( finns en mÀtpinne dÀr. ) Finns folk som trycker i fett ( ej rekommenderad) blir det hÄrt av kylan kan det blockerar svÀngbromsen.
En gissning bara.
Hoppas de hjÀlper.
Mvh Lost