Det blev en Kina-minigrÀvare Kovira KV12-3

AllmÀna teknik-diskussioner rörande grÀvmaskiner
AnvÀndarens profilbild
Turbodiesel
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: John-Deere
Sverige

Re: Det blev en Kina-minigrÀvare Kovira KV12-3

InlĂ€gg av Turbodiesel »

Det finns flera "gear pump calculator" dÀr ute. Baserat pÄ flödesmÀtning med halvexakt utrustning, sÄ fungerar de tillrÀckligt bra för att identifiera okÀnda pumpar.
TDÂŽs gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bÀttre förr..
Janson1
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton) minigrÀvare
Kovira 12-3 (1,2 ton) minigrÀvare
+ div. flygplan
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche frÄn -64 (flyger nu)
Ferguson GrÄlle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
13 Kw solcellsanlÀggning som surrar och gÄr.
LÄngtidslÄnat en skylift Dino 15
ExpertomrÄde: Expert Àr vÀl att ta i men det borde vÀl i sÄ fall vara flygteknik
Sverige

InlĂ€gg av Janson1  (trĂ„dstartaren) »

I gÄr fick jag rycka ut och ploga snö med den "nya" lillgrÀvaren. Ja med bara 90 cm blad istÀllet för 140 cm som pÄ den andra grÀvaren sÄ tar allt liite lÀngre tid . Men banddrivning Àr verkligen fantastiskt. Funderar pÄ att bygga antingen en förlÀngning av bef blad eller ett bredare och vinklingsbart blad som man sen sÀtter framför bef blad. Ja nu kommer det ju inte snö sÀrskilt ofta, men ÀndÄ. DÀremot sÄ Àr det -18 grader i dag vilket Àr ytters ovanligt nu för tiden...
Jag kan kÀnna pÄ höger styrspak att den gÄr lite trögt, jag tror det ligger mera skit i systemet eller sÄ har nÄgot obra hÀnt? FÄr se vad jag gör Ät det... Det finns ju Garanti vad det nu innebÀr?
Janson1
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton) minigrÀvare
Kovira 12-3 (1,2 ton) minigrÀvare
+ div. flygplan
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche frÄn -64 (flyger nu)
Ferguson GrÄlle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
13 Kw solcellsanlÀggning som surrar och gÄr.
LÄngtidslÄnat en skylift Dino 15
ExpertomrÄde: Expert Àr vÀl att ta i men det borde vÀl i sÄ fall vara flygteknik
Sverige

InlĂ€gg av Janson1  (trĂ„dstartaren) »

I gÄr var det dags igen för snöskottning med lilla minsta nygrÀvaren. Den hÀr styrspaken till höger larvband blir trög nÀr systemet blir varmt. Förmodligen sÄ utvidgar sig ventilhuset olika mot stÄngen? Trots - 3 grader i gÄr sÄ blir oljan kanske bortÄt 40 grader efter ett tag. Jag funderar pÄ sommaren... Nu Àr det ju lite speciellt med olja och friktionsvÀrme, ju varmare ju tunnare blir oljan sÄ det kanske stabilerar sig av sig sjÀlvt vilket jag i och för sig inte riktigt tror pÄ.
Visa alla inlÀgg pÄ en sida

ÅtergĂ„ till "[GrĂ€vmaskiner] AllmĂ€nt"