Fynd skick? Myrslok?
-
Ivar Risslén
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: BM 350 med Vaggeryd grÀvaggregat och TranÄs 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15 - Ort: Malgomaj

Re: Fynd skick? Myrslok?
Jag fick prova pÄ att cykla i terrÀng med en bÄr mellan cyklarna. Det kÀndes inte roligt att ligga fastspÀnd pÄ bÄren men befÀlet tröstade oss med att den som lÄg pÄ bÄren brukade klara sig bÀst vid en vurpa. Han brukade ligga dÀr han var fastspÀnd medans cyklisterna brukade trassla in sig i cykelhjul och ramar med vissa brott och sÄr som följd.
Errare humanum est
- PeterR
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: John Deere 1640 med Quicke Q930, Cormach SC-2, Modig 190HF, Arboga U2508, Arctic Cat 400 ATV

Riskanalyser hade en nĂ„got anlessare innebörd dĂ„âŠ.
-
Murre o2
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Volvo 320
Traktorerna hade slÀpkÀrra med deras utrustning som tÀlt med mera. Jag sÄg ett sÄdant gÀng i aktion nÀr jag var kommenderad att följa med ett kompani för att hÀmna sÄrade vid fronten pÄ en repmÄnad.magnusk750 skrev:Cykeltolkning mÄste ha varit en svenska försvarets sÀmre idéer. Lite rysk stil, vi har sÄ mÄnga vÀrnpliktiga att det inte gör nÄgot om det gÄr Ät en % redan innan dom har kommit till fronten. FullstÀndigt livsfarligt och vad var idén egentligen? Ville man transportera bassar efter traktor sÄ hade det vÀl bara varit att bygga billiga obromsade vagnar att sÀtta efter traktorerna. Sen var det förstÄs en fördel att kunna trampa vidare nÀr det inte fanns traktorer, men till vilket pris?
Det blev skottlossning nÀr de kom Äkande hÀngande efter nÄgra traktorer, de slÀngde cyklarna i dikena och gav sig ivÀg mot skogsbrynet. Jag var verkligen glad jag inte var infanterist nÀr jag sÄg det
-
Murre o2
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
Lite bilder pÄ hur det sÄg ut https://www.google.se/search?source=uni ... 1337&dpr=2
-
Murre o2
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
Myrsloken Ă€r flyttad till andra sidan vĂ€gen, i övrigt inget nytt. Ăr ju lite jobb med att fĂ„ den körbar igen

-
Murre o2
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
PÄ tal om de stora kanonerna i första bildserien har jag en liten i trÀdgÄrden, men det Àr en nyare kopia. Av nÄgon anledning var loppet bara borrat nÄgon dm in
SÄ ni skulle sett verkstads förmannen pÄ jobbets min nÀr han kom in i verkstaden och fann att jag spÀnt upp en kanon i en verkstads maskin och höll pÄ att fixa loppet pÄ den
Som vÀl var kÀnde vi ju varandra sedan min tid i fabriken och hade ömsesidig respekt för varandras kunnande sÄ han suckade och försvann...
En bild pÄ mig och min valp.

En bild pÄ mig och min valp.

-
texas5020
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: BM 473 Bison DD 15-20 med timmerrede o HIAB, -65
Massey Ferguson 165 Allmatic -69
Hanomag B8 B lastmaskin
Harley Davidson Road King -05
Lambretta LI 150 -60
Volvo Titan 49508 -64, Foco kran och 3 vÀgstipp
Husqvarna Rider
m.m... - Ort: VĂ€sterdalarna

Du Àr vÀl relativt lÄng, vad tyckte du om förarkomforten ? 
-
Murre o2
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
Bara medel lĂ„ng, 178 cm. Komforten var ju ok, den valp jag hade under sista rep övningen var inte sĂ„ rolig. Helt slut i framvagnen sĂ„ det var lite vinglit och skumpigt dĂ€r framme i förarsĂ€tet pĂ„ ojĂ€mna grusvĂ€gar. NĂ€r jag lĂ€mnade in den efter repövningen gick den direkt till verkstad sĂ„ de mĂ„ste haft koll pĂ„ att den var dĂ„lig. Ănskade bara att de fixat den innan jag fick den, tog bort lite av körglĂ€djen som det var...
En bild till, dÄlig med jag ser nog mindre ut dÀr 
En bild till, dÄlig med jag ser nog mindre ut dÀr -
raggsockan
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: volvo t24-53 .lik
irus u900
canadia
gilson
nissan d21 96 turbo diesel
subaru legacy 92
fordson dexta halvbandare 60 smurfelina
ett schysst jÀrnspett - Ort: vÀrmland

fick skid tolka bakom bandvagn
intressant upplevelse onekligen
speciellt pÄ myrarna nÀr bv förarn tryckte pjÀxan i pannrummet
nÀr de gick bra sÄ gick de bra ,egentligen fenomenalt sÀtt och ta sig fram , bara hÄlla i linan och njuta av fÀrden , men fasen nÀr klugan la sig , skidor och stavar överallt
hade iaf dryga en Ä halv metern pudersnö som dÀmpa fallet nÄgolunda , , skulle nog inte vilja prova och cykel tolka
intressant upplevelse onekligen
speciellt pÄ myrarna nÀr bv förarn tryckte pjÀxan i pannrummet
nÀr de gick bra sÄ gick de bra ,egentligen fenomenalt sÀtt och ta sig fram , bara hÄlla i linan och njuta av fÀrden , men fasen nÀr klugan la sig , skidor och stavar överallt
hade iaf dryga en Ä halv metern pudersnö som dÀmpa fallet nÄgolunda , , skulle nog inte vilja prova och cykel tolka
just hit it like your making love to a porcupine, very gently
-
Murre o2
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
En bild pÄ min kanon, bildbevis Àr alltid bra...

-
Murre o2
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
NÀr jag körde förbi i gÄr var myrsloken borta frÄn vÀgkanten, jag hoppas den fÄtt komma in i vÀrmen i ruskvÀdret men hade inte tid att stanna och frÄga om lÀget. Den stod kvar ute för en vecka sedan...
-
Ulf he
- Fler Àn 100 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: BM-Volvo T 650-72
Audi 100 avant 2,0 E C3-91 tyvÀrr sovande - Ort: LuleÄ, Norrbotten

Finns uppgifer hur den mÄr idag?Murre o2 skrev: 08:33:14, 23-10-2022 NÀr jag körde förbi i gÄr var myrsloken borta frÄn vÀgkanten, jag hoppas den fÄtt komma in i vÀrmen i ruskvÀdret men hade inte tid att stanna och frÄga om lÀget. Den stod kvar ute för en vecka sedan...
Ulf
-
Murre o2
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
NÀ, jag fÄr frÄga grabbarna nÀr jag fÄr tillfÀlle. Inte sett den pÄ lÀnge sÄ de kan ha sÄlt den vidare eller sÄ stÄr den i verkstaden. Men de har mÄnga projekt...