Laddar servotryck bara om man styr pÄ ratten
-
Kenneth Forsman
- Fler Àn 10 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Hitachi 150 LC3, Vammas Magnum, Valmet 8450, Valmet 8150, Ford Porkkala

Re: Laddar servotryck bara om man styr pÄ ratten
Om det Àr plastbitar kvar runt i hela systemet⊠hur ska man bÀra sig Ät för att fÄ hela systemet rensat? Eftersom nya störningar uppkommer tom. nÀr den stÄr oanvÀnd sÄ tyder det ju pÄ tex. plastskrÀp som flyttar sig beroende pÄ tryck/avsaknad av tryck och strömningar.
-
crjs
- Fler Àn 100 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Buster 400 -67
BM 2200 -80
Vammas Magnum - 91 - Ort: Varberg

DÀr bör inte kunna finnas bitar i helsa systemet, efter som returfiltret tar hand om det mesta som slÀpps ivÀg. SÄ Àr ju mest bara den felande kretsen som kan fÄ problem.
SjÀlv fick jag problem med orbitrolen efter ett slangbyte, dock inte i samma systemdel som orbitrolen sÄ kan inte se vad som gÄtt fel den pulsar och bygger tryck nu hela tiden.
TÀnkte jag skall ta tag i detta hÀr nu snart...
SjÀlv fick jag problem med orbitrolen efter ett slangbyte, dock inte i samma systemdel som orbitrolen sÄ kan inte se vad som gÄtt fel den pulsar och bygger tryck nu hela tiden.
-
crjs
- Fler Àn 100 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Buster 400 -67
BM 2200 -80
Vammas Magnum - 91 - Ort: Varberg

DÀr bör inte kunna finnas bitar i helsa systemet, efter som returfiltret tar hand om det mesta som slÀpps ivÀg. SÄ Àr ju mest bara den felande kretsen som kan fÄ problem.
- Turbodiesel
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: John-Deere

Sker haveriet med kall olja sĂ„ gĂ„r den mesta olja i bypass förbi filtren. Ăr det dessutom halvflytande partiklar (plast & gummi) sĂ„ finns det stora chanser att de blĂ„ser förbi filtren vid vilket tillfĂ€lle som helst.