Effektiva transporter till medlemspriser!

HÀr kan du söka eller erbjuda transport- och samÄkningsmöjligheter.
Kategoriregler
I detta forum kan man endast frÄga om/erbjuda transport/samÄkning.
Du bör ej svara pÄ inlÀgg i detta forum.
Kontakta personer med intressanta erbjudanden/förfrÄgningar via PM eller via epost.
TrÄdar i detta forum raderas automatiskt efter ett Är!
AnvÀndarens profilbild
krokodilen
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

Effektiva transporter till medlemspriser!

InlĂ€gg av krokodilen  (trĂ„dstartaren) »

Jag sÀljer ju som bekant en del prylar hÀr pÄ forumet och jag tror att jag kommit pÄ ytterligare en produkt som kan komma medlemmarna vÀl till pass, utöver dÀck och skopor som verkar vara uppskattade produkter hÀr.

Frakt! Vi köper frakt för nÄgra 100 tusen om Äret & har avtal med olika fraktfirmor i princip över hela Sverige, vilket gör att jag kan ordna frakt av traktorer, grÀvmaskiner mm till bra priser.

Skicka mig ett PM för pris. Jag behöver leveransadress lÀngd, bredd, höjd och vikt pÄ objektet i frÄga. :thummar:

/C
AnvÀndarens profilbild
krokodilen
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

Re: Effektiva transporter till medlemspriser!

InlĂ€gg av krokodilen  (trĂ„dstartaren) »

Har sÄlt flera frakter till Maskinisten-medlemmar nu och jag verkar hÄlla riktigt konkurrenskraftiga priser och vÄrt avtal med speditören ter sig riktigt bra.

Givetvis gör jag ett litet pÄslag för att kunna motivera nedlagd tid men som sagt grundtanken Àr att det ska vara lÄgt pris.

En sak som dock dykt upp i dessa kalla vintertider Àr sÄ kallad bomkörning, dvs tex att objektet som ska hÀmtas inte startar och det kanske Àr lite dÄligt förberett etc.

Finns ingen annan maskin tillgÀnglig att tex putta pÄ med eller att man helt enkelt misslyckas med att fÄ upp objektet pÄ flaket, tiden kanske rinner ivÀg för chauffören, ja dÄ blir det en bom.

Normalt tar min speditör 80% av ursprunglig fraktkostnad vid bomkörning men han har varit human och hittills nöjt sig med nÄn tusenlapp lite beroende pÄ strÀcka, tid, ursprunglig kostnad etc.

PoÀngen Àr att jag kan absolut inte absorbera en bomkörningskostnad i min marginal utan blir det bom sÄ faktureras detta ihop med ursprunglig överenskommen summa.

/C
Visa alla inlÀgg pÄ en sida

ÅtergĂ„ till "Transport/SamĂ„kning"