Men för att ta den kort versionen, jag fick dygnet runt passning av de två radioapparaterna och den telefon jag egenhändigt kopplat på uppe i en stolpe de tre dagarna som övningen pågick. Ung så det gick bra men när vi packade ihop för att köra hem kom vår löjtnant som besökte oss och sade att jag inte fick köra traktorn hem till T2, jag hade ju sovit för lite så jag skulle få åka med honom i hans folkvagn till regementet i stället. Inget jag hade emot, istället för en och en halv timme på traktorn så 40 min i passagerare sätet i folkvagnen. Men Över furiren blev ju kvar med regementets sämsta traktorförare istället för den bäst
Men tillbaka på regementet var jag ju tidig, de olika grupperna kom och sedan var det en genomgång av övningen i hörsalen men jag var ensam från min grupp, de övriga lyste med sin frånvaro. Kom tillslut på kvällen, min andra förare hade kört i diket på vägen hem, släpkärran med vår utrustning hade vält och allt ramlat ur. Så bärga ekipaget och lasta alt inklusive de tält vi aldrig behövt använda när vi fick låna torpet tog sin tid. Hade Över furiren kollat upp vilka som hade signalist utbildning hade han sluppit mycket extra slit... De där andra förarna fick ju aldrig köra så de fick ingen övning, samma när jag fick en Valp istället för traktor, andra föraren fick aldrig köra utan skulle läsa kartan och hjälpa till bära bårar. Samma på rep månaderna, andra förarna där visade sig knappt kunna kartan ens... Så bära bårar var i stort deras jobb.