Är intresserad av hur gaspådraget fungerar, och hur regleringen fungerar och hur den justeras.
Motorn saknar luftfilter och är förmodligen inte någon större risk eftersom den bara körs vintertid men känns ändå inte riktigt ok för min del.
Men det är kanske bara jag som är van vid vikten av av luftfilter. Detsamma gäller att bränslekran saknas. Kommentera gärna detta.
Det jag reagerar på är att den luktar rejält av bensin när den står, hela garaget stinker bensin men ser inga läckage eller fläckar på golvet. Har plockat bort kåpan över förgasaren och det syns inget läckage. Luktar ingen bensin i oljan så flottören verkar stänga som den ska. Stänker förstås upp en "snaps" i insuget när man trycker på primerblåsan, kanske blir lite bensin kvar runt insuget om inte allt sugs in och det är anledningen.
Slungan fungerar helt ok och motorn går fint och det här är inget jag ska börja skruva med. Jag är bara intresserad av att veta så mycket som möjligt eftersom jag aldrig ägt en motor av den här typen tidigare.
Har hittat manualer på slunga och motor
Motornummer:
12R116 0729 E
060728 FE