Ta inspiration frÄn skogsforum

Saknar du en speciell funktion eller fil? FrÄga hÀr ...
AnvÀndarens profilbild
krokodilen
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

Re: Ta inspiration frÄn skogsforum

InlĂ€gg av krokodilen »

fretchi skrev: 13:56:35, 26-02-2026
Holger skrev: 09:49:06, 26-02-2026 ÅtgĂ€rderna ledde dock till att aktiviteten sjönk drastiskt vilket visar att brĂ„ktrĂ„darna drog Ă„skĂ„dare till plattformen.
Det dÀr ska man nog akta sig för att dra för snabba slutsatser om.

Min hypotes Àr att mÄnga "seriösa" medlemmar/deltagare ledsnar och lÀmnar sajten. Kvar blir brÄkarna. Men nÀr man tar till krafttag för att begrÀnsa dem sÄ försvinner Àven de. Kvar blir dÄ de som inte Àr sÄ aktiva att de hunnit ledsna. SÄ egentligen bidrog de inte med ÄskÄdare, de bara ersatte de tidigare o-brÄkiga.

Det har ju tyvÀrr varit mÄnga "gamla rÀvar" som lÀmnat maskinisten ocksÄ.
Den största klart övervÀgande orsaken att de seriösa gamla rÀvarna tröttnat & lÀmnat forumet Àr att de delat med sig av sin kompetens gÄng pÄ gÄng men att ingen lyssnar, snarare Àn trÄdar med mjukt innehÄll.

/C
88ecr
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Volvo 88ER plus

InlĂ€gg av 88ecr »

De har lite allmÀnt minskat detta med visa projekt, eller förbÀttringar, dela med saker pÄ typ alla liksinnade nÀtforums.
Jag medger jag ej lÀser allt och sparsam med likes. Men detta har jag mÀrkt allmÀt lugnat ner sig de Àven.

Sogsforum typ mÄnga dÄ i tiderna visade opp sina skogs ekipagen osv, men detta minskat.

Finska sidan, sÄ tex konekansa hÄlls rÀtt bra samman och hjÀlper andra, liknande format som hÀr, lÀtt uppa bilder och notis saker. Moderatorerna hÄller öga och stÀdar, hjÀlper. Sen masinistit, negativiten sÄ bra ni kan tÀnka en pessimistisk Finne kan vara, agronet, dit helt egen sektion som dom Àr helt onyktra och barnsliga, men sedan bigödsel priser vÀder maskiner tips osv ibland rigtigt sakligt
Michael Meier
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

InlĂ€gg av Michael Meier »

Gamla rÀvar Àr inte per automatik kompatibla med hur vÀrlden funkar online, att dessa personer vÀljer bort sin delaktighet i forumet har mera med deras personlighet att göra, vi kan ÀndÄ inte anpassa vÀrlden/forumet efter varje mÀnniskas önskningar, skygglappar fÄr vi sÀtta pÄ oss sjÀlva.
/Michael M
AnvÀndarens profilbild
AntonD
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

InlĂ€gg av AntonD  (trĂ„dstartaren) »

Holger skrev: 14:00:52, 26-02-2026 Visst, finns ju naturlig fluktuation ocksÄ. Man sÀljer maskinen som man behövde hjÀlp med osv ...

Men jag tror inte att det Àr fel att sÀga att brÄk attraherar intresse.
Ser man ju hos FB, X med flera. De bygger ju pÄ att kontroverser hÄlls levande.
Du Àr ju, utan tvekan, helt rÀtt ute i att brÄk pÄ sociala medier skapar interaktion. Det Àr en grundpelare i algoritmerna för sociala medier. De mest vassa kommentarerna Àr överst, clickbaitrubriker pÄ artiklar osv osv.

Det Àr ju dÀrför trÄdarna om elanvÀndning osv Àr de mest aktiva trÄdarna med oftast rÀtt urballade inlÀgg, det Àr hetsa diskussioner som skapar repliker.

Jag vet inte om denna trĂ„d leder nĂ„gon vart. Men ibland öppnar jag maskinisten Ă„ nya inlĂ€gg, Ă„ssĂ„ Ă€r första sidan massa tjafs. DĂ„ gör ja nĂ„t vettigt i garaget ist😁
Hymas 89
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Hydrema 906 D
BM 800
BM600
Artic Cat 550 traktorreggad
Sverige

InlĂ€gg av Hymas 89 »

Jag var pÄ skogsforum för nÄgra Är sedan, men slutade dÄ attityd och instÀllning var sÄ negativ, riktigt trÄkig var kÀnslan.
Parallellt var jag hÀr pÄ maskinisten, och konstaterade att man Àr trevlig mot varandra.
Noterade att kom det en otrevlig kommentar, blev det en allvarlig tillsÀgelse. Man Àr snÀll mot varandra pÄ maskinisten.
Resultatet blir inte bra. Man gör det bra.
AnvÀndarens profilbild
bonnen513
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 sÄld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt pÄ is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2
Sverige

InlĂ€gg av bonnen513 »

En hel sida i olÀsta inlÀgg med tjafs inlÀgg? Kör du med 300% zoom pÄ bildskÀrmen eller, det Àr vÀl ÀndÄ bara tvÄ trÄdar som ibland innehÄller trams frÄn facebook o liknande

Hos mig finns nu 39 olÀsta inlÀgg (trÄdar) i listan med olÀsta inlÀgg, 9 av dom har jag skrivit i, 3 stycken till lÀser jag ytterliggare nÄgra skulle jag kunna lÀsa, de övriga Àr definitivt ocksÄ intressanta om man Àr intresserad av bilar o lackering eller tvÄhjulstraktorer mm
Senast redigerad av bonnen513 den 01:23:29, 28-02-2026, redigerad totalt 1 gÄng.
Michael Meier
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

InlĂ€gg av Michael Meier »

Kanske fel ordval : )

Tjafs = trÄdar man inte orkar lÀsa just nu/omotiverad att ens öppna..

Just nu kollade jag tvÄ sidor bakÄt (100trÄdar) med olÀsta inlÀgg.. sÀtter pÄ en ljudbok och zzzzz istÀllet.

Sökningen fann fler Àn 1000 trÀffar (trÄdar)
Senast redigerad av Michael Meier den 01:30:10, 28-02-2026, redigerad totalt 2 gÄnger.
/Michael M
AnvÀndarens profilbild
Anders.B
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: BM350
Sverige

InlĂ€gg av Anders.B »

Jag pÄstÄr att maskinisten förmodligen Àr ett av de absolut bÀsta svenska forumen vi har pÄ nÀtet.
God ton, en oerhörd samlad kompetens, och en vilja att dela med sig i de mest konstiga spörsmÄl som dyker upp, svÄrslaget!
Att det finns mjuka trÄdar som inte behandlar regelrÀtta maskinfrÄgor Àr vÀl ett sundhetstecken, bakom varje maskin finns det oftast en mÀnniska och det vore ju konstigt om inte det skulle lysa igenom ibland.
Att trÄdar ibland spÄrar ivÀg och att vissa medlemmar klingar av Àr helt naturligt nÀr Ären gÄr. Det Àr ju lÀtt att scrolla förbi det som inte lockar.
Efter 19 Är pÄ maskinisten sÄ ser jag förstÄs förÀndringen som skett, men nog hÄller det klass Àn.

StorbrÄken pÄ skogsforum vet jag inte vad det handlar eller handlade om?
Jag har hÀngt dÀr nÄgra Är men upplevde inte deras layout eller upplÀgg som nÄgot sÀrskilt.
Tonen dÀr var generellt sÀmre, mer hetsig och "tuppig".
Personligen sÄ blev jag idiotförklarad och anklagad av flera individer dÀr för att förstöra prisbilden i ett visst skrÄ genom mitt tankesÀtt som jag jobbar efter helt privat pÄ en mycket sporadisk hobbynivÄ, alltsÄ ett mikroskopiskt pÄverkansdÄd mot en stor bransch, men se det var att trampa i ett jordgetingbo :help:
Deras agerande pÄ mina frÄgor var fullkomligt absurt sÄ efter det har jag utgÄtt ur sortimentet.
NÀr mÀnniskor med makt, slutar att lyssna pÄ folk. DÄ Àr det dags att byta ut dom.
AnvÀndarens profilbild
AntonD
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

Min poĂ€ng har gĂ„tt fram, Holger va snabb pĂ„ att svara 👍 tror vi skulle kunna stĂ€nga denna trĂ„d
AnvÀndarens profilbild
AntonD
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

Holger skrev: 14:03:19, 26-02-2026 Men för att dra ett slutstreck: varje sida har sin berÀttigade nÀrvaro.
SjÀlv gillar jag de vanliga diskussionerna pÄ Skogsforum. BrÄkmakarna lade jag till i min spÀrrlista. Problem solved.

Av naturliga skÀl brinner jag dock mer för Maskinisten :mrgreen:
Uppskattar respons. Du skulle kunna stÀnga trÄden
AnvÀndarens profilbild
krokodilen
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

InlĂ€gg av krokodilen »

Michael Meier skrev: 22:23:34, 26-02-2026 Gamla rÀvar Àr inte per automatik kompatibla med hur vÀrlden funkar online, att dessa personer vÀljer bort sin delaktighet i forumet har mera med deras personlighet att göra, vi kan ÀndÄ inte anpassa vÀrlden/forumet efter varje mÀnniskas önskningar, skygglappar fÄr vi sÀtta pÄ oss sjÀlva.
Nja en av de gamla rÀvarna som lÀmnat Àr vÀl kompatibel med onlinefunktionen, jag Àr vÀn med han pÄ FB och han gör inlÀgg om diverse varierande saker i livet precis som vem som helst.

/C
Visa alla inlÀgg pÄ en sida

ÅtergĂ„ till "ÖnskemĂ„l/Feedback"